ظریف: شرط گفتگو با ایران، احترام به برجام است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: شرط گفتگو با ایران، احترام به برجام است
ظریف: شرط گفتگو با ایران، احترام به برجام است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران احترام به توافق هسته ای 2015 و پیان دادن به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را شرط مذاکره با آمریکا اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز، پنجشنبه تاکید کرد: آمریکا باید به توافق هسته‌ای 2015 احترام بگذارد و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پایان دهد، اگر خواستار مذاکره و گفتگو است.

فرانسه مذاکرات با ظریف را مثبت ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
فرانسه مذاکرات با ظریف را مثبت ارزیابی کرد

ظریف افزود: ایالات متحده در حال جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است و ما نمی‌توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم آن هم تا زمانی که ایالات متحده تحمیل جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف نکند.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: بنابراین اگر آنها خواستار مذاکره و گفتگو هستند، باید به توافق هسته‌ای احترام بگذارند. ایران خواستار نشست و دیدار با مقام‌های آمریکایی آن هم به خاطر برپایی صرف یک نشست نیست. ما خواستار دیدار و گفتگو هستیم به شرطی که نتیجه‌ای به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی اعلام کرده که خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران است. روحانی نیز تاکید کرده است که تا زمانی که آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند، تهران حاضر به گفتگو نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала