اسرائیل، ایران و حزب‌الله را به چه متهم می کند؟

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل، ایران و حزب‌الله را به چه متهم می کند؟
اسرائیل، ایران و حزب‌الله را به چه متهم می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و حزب‌الله در تلاش خود برای ساخت موشک‌ها بادقت بالا موفق بودند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل، نظامیان اسرائیلی ایران و حزب‌الله را متهم به آن کردند که تلاش های خود برای ساخت موشک ها بادقت بالا را پس از چند تلاش ناموفق از سر گرفتند.

در گزارش نظامیان اسرائیلی آمده است:«طی چند ماه اخیر، ایران و حزب الله، تلاش های خود برای سازماندهی تولید موشک ها با دقت بالا در لبنان را شدت بخشیدند. آنها سعی می‌کنند در نقاط مختلف کشور کارخانه های مدرن تولیدی را راه‌اندازی بکنند.

اسرائيل و آمريكا قدرت حمله به مواضع ايران را ندارند - اسپوتنیک ایران
اسرائيل و آمريكا قدرت حمله به مواضع ايران را ندارند

البته حزب‌الله هنوز فاقد امکانات برای تولید موشک ها با دقت بالاست و جنبش شیعه لبنان که اسرائیل از سال 2006 در حال جنگ با آن است مثل گذشته از بیش از 100 هزار موشک های معمولی در عملیات خود استفاده می کند».

در اسنادی که از سریت خارج شده و به رسانه ها درز کرده، آمده است که ایران ابتدا طی سال های 2015-2013  سعی کرد موشک ها با دقت بالا را از طریق سوریه با توجه به هرج ومرج جنگ داخلی در آنجا به لبنان منتقل کند. اکثر این تلاش ها با حملاتی دفع شدند که گفته می شود از سوی اسرائیل انجام شدند.

تلاش ساخت موشک در داخل لبنان جریان دارد، در حالی که اسرائیل بارها بطور رسمی و از طرق دیگر به لبنان هشدار داده است و سعی کرده است توجه دولت آن کشور را به این موضوع جلب کند.

اسرائیلی ها اسامی رهبران فعلی پروژه موشکی را اعلام کردند. سه نفر از آنها ، محمدحسین زاد هجازی، مجید نواب و علی نوروزی ، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشغول به خدمت هستند، چهارمین نفر، فواد شاکر نماینده حزب الله است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала