پمپئو: آمریكا در صورت تغییر رفتار تهران، وام های عمرانی به ایران می دهد

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو:ایالات متحده معتقد است ایران در رابطه با حمله به تانکرها در عمان مسئول است
پمپئو:ایالات متحده معتقد است ایران در رابطه با حمله به تانکرها در عمان مسئول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر مقامات ایران رفتار خود را تغییر دهند و شرایطی را که واشنگتن تعیین می کند بپذیرند، ایالات متحده آمادگی دارد منابع مالی را برای توسعه کشور در اختیار ایران قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه مایکل پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا با شركت تلویزیونی NBC، اگر ایران شرایطی را که واشنگتن تعیین می کند بپذیرند، ایالات متحده آمادگی دارد منابع مالی را برای توسعه کشور در اختیار ایران قرار دهد. 

پمپئو : فشار آمریکا ، هزینه های نظامی ایران را کاهش داده است - اسپوتنیک ایران
پمپئو: آمریكا برای بازگرداندن روسیه به گروه 7 تلاش می کند

وی گفت: "ما برای یافتن راه حل، متمرکز هستیم. ما می خواهیم ایران یک کشور عادی باشد. ما می خواهیم مردم ایران در تغییر رفتار رهبری خود موفق باشند."

پومپئو در پاسخ به این سؤال كه آیا واشنگتن آماده ارائه وام های كوتاه مدت به ایران است ، گفت: وقتی این كار انجام شود ، ما خوشحال می شویم كه در پای میز مذاكره با ایران بنشینیم و منابع و سرمایه لازم را برای آنها یك كشور موفق داشته باشیم. این امر باعث می شود تا این کشور بر پیامدهای اقتصادی تحریم های آمریکا غلبه کند.

وزیر امور خارجه امریکا گفت که برای این کار ایران باید شرایطی را که ایالات متحده تعیین می کند ، تحقق بخشد. وی گفت: "همانطور که [رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ] گفت ، این شرایط هنگامی اتفاق می افتد که همه چیز مهیا باشد. ما کاملاً توضیح داده ایم که این شرایط دقیقاً چیست. این اتفاق می افتد وقتی رهبری ایران، این توافقات را عملی کند".

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала