اسامی جاسوسان موساد در ایران اعلام شد + عکس + ویدئو

© Fotolia / Serkat Photographyنام جاسوسان موساد اعلام شدند
نام جاسوسان موساد اعلام شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این قوه، توضیحاتی درباره ارس امیری، علی جوهری و انوشه آشوری ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این قوه، توضیحاتی درباره ارس امیری، علی جوهری و انوشه آشوری ارائه داد.

وی در ادامه گفت:«دستگاه قضا به همه فساد‌ها اعم از دانه درشت و یقه سفید ورود پیدا می‌کند و اگر جرمی محرز شود با این افراد با شدت بیشتری برخورد می‌کند.ماه قبل در حاشیه نشست مسئولان خبری در مورد بازداشت یک گروه امنیتی در رابطه با بریتیش کانسیل و انگلیس را مطرح کردم.

این فرد ارس امیری نام دارد و به 10 سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد که حکم او در دادگاه انقلاب تایید شد و درحال طی محکومیت است؛ این فرد در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری کار می‌کرد.

​فرد دیگر علی جوهری است که شناسایی و بازداشت و به 10 سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس برای تحصیل مال از اسرائیل محکوم شد. این فرد در کشور‌های سریلانکا، هند، ماکائو و لائوس برای اسرائیل جاسوسی می‌کرد و قصد داشت از این رژیم تابعیت بگیرد. این فرد در کار‌های عمرانی تونل سازی و قرارگاه خاتم فعالیت داشت.

​فرد دیگر انوشه آشوری به سرویس موساد متصل شده بود و اطلاعات زیادی از کشور به این سرویس منتقل می‌کرد و 10 سال حبس برای جاسوسی و دو سال حبس برای تحصیل مال نامشروع و استرداد 33 هزار یورو به نفع دولت محکوم شد.

علی جوهری عنصر وابسته به اسرائیل که با ارتباط با عناصر جاسوسی این رژیم در موساد در کشورهای مختلف برقرار کرده بود و مقدماتی را برای اخذ تابعیت از این رژیم غاصب فراهم کرده بود و به خصوص در حوزه تونل سازی و اقدامات عمرانی و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا قرار بود اطلاعات بدهد. انوشه آشوری فرزند نوذر که دارای تابعیت مضاعف انگلیس است، او به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود و امکانات فراوانی را از انها گرفته بود و اطلاعات زیادی را منتقل می کرد که مورد شناسایی قرار گرفت. ‎همچنین او به استرداد پولهایی که گرفته بود محکوم شد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала