ایران قصد دارند مکانیسم مالی خاص با ژاپن طراحی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران قصد دارند مکانیسم مالی خاص با ژاپن طراحی کند
ایران قصد دارند مکانیسم مالی خاص با ژاپن طراحی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در ژاپن خبر از ایجاد مکانیسم مالی خاص برای افزایش مبادلات اقتصادی ایران با ژاپن داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرتضی رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: برای افزایش مبادلات اقتصادی با ژاپن با توجه به ظرفیت های اقتصادی توکیو، در تلاش هستیم مکانیسم مالی خاصی را با ژاپنی ها طراحی کنیم که براساس آن مبادلات مالی بین دو کشور تسهیل شود.

وی روز سه شنبه همزمان با سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به ژاپن گفت: روابط اقتصادی دو کشور تحت تاثیر تروریسم اقتصادی آمریکا قرار گرفته و انتظار داریم ژاپن بدون توجه به اقدامات یکجانبه آمریکا و در جهت تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور گام جدی بردارد. انتظار داریم ژاپن در راستای برقراری و تسهیل ارتباطات تجاری اقتصادی دو کشور و گسترش آن حرکت کند و این انتظار نیز کاملا با مسئولیت دولت ها بر اجرای قوانین بین المللی و تعهدات اقتصادی مرتبط با برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل منطبق است.

رحمانی موحد تصریح کرد: همچنین از جامعه بین المللی به ویژه ژاپن انتظار داریم از اقدامات غیر قانونی و یکجانبه آمریکا در اعمال فشار بر مردم ایران فاصله بگیرد.

وی اظهار کرد: انتظار می رود مقام های ژاپنی با عنایت به روابط دوستانه با ایران زمینه حضور فعالتر شرکت های این کشور برای حضور در ایران را فراهم نمایند یکی از پروژه هایی که آنها می توانند در آن مشارکت داشته باشند و اقدام به سرمایه گذاری نمایند، توسعه بندر چابهار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала