اجرای برجام، پاداشی برای ایران دارد؟

© Fotolia / Boggyاجرای برجام، پاداشی برای ایران دارد؟
اجرای برجام، پاداشی برای ایران دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین مایل است برای تنش زدایی در منطقه خلیج فارس نقش سازنده ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه سایت وزارت خارجه چین، وانگ یی، وزیر امورخارجه چین در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد که چین از تلاش های جهانی برای حمایت همه جانبه از برجام حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در ادامه گفت:« چین خواست عادلانه ایران را درک کرده و معتقد است در مقابل ادامه اجرای برجام، ایران باید از پاداش شایسته بهره مند شود.چین و ایران به عنوان شرکای همه جانبه راهبردی لازم است به تقویت رایزنی راهبردی بپردازند.

اقدامات تلافی جویانه چین علیه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اقدامات تلافی جویانه چین علیه آمریکا

چین مایل است همراه با دیگر کشورها، به طور مشترک از چندجانبه گرایی دفاع کرده و ضمن پایبندی بر قواعد اساسی مناسبات بین المللی، از حقوق و منافع مشروع کشورها حراست کند».

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار گفت:« در شرایط کنونی، پدیده نادیده گرفتن و تحقیر قوانین بین المللی افزایش یافته که امنیت و صلح جهانی را مورد تهدید قرار داده است ایران قاطعانه با هر گونه اقدام مداخله جویانه در امور داخلی کشورهای دیگر مخالفت می کند.

ایران مایل است همکاری خود با چین را در امور سیاسی، اقتصادی، دانش و فناوری، فرهنگ و سازندگی مشترک «کمربند و جاده» تقویت بخشیده و به پیشبرد توسعه مستمر روابط همه جانبه مشارکتی راهبردی دو کشور بپردازد».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала