آیا آمریکا می‌تواند تأمین‌کننده امنیت در تنگه هرمز باشد؟

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoآیا آمریکا می‌تواند تأمین‌کننده امنیت در تنگه هرمز باشد؟
آیا آمریکا می‌تواند تأمین‌کننده امنیت در تنگه هرمز باشد؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو: ایالات متحده برای دریافت هر نوع کمکی جهت تأمین امنیت در تنگه هرمز آماده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی«سی بی سی»، ایالات متحده برای دریافت هر نوع کمکی جهت تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز در قالب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا آماده است.

پمپئو در توضیح این نوع کمک گفت:«کشورها می توانند به اشکال مختلف به این ائتلاف کمک کنند، مثلا کشوری کشتی در اختیار ما می گذارد و کشور دیگری هزینه ها را تقبل کند و کشور سوم حمایت فنی و مادی بکند.روشهای مختلفی برای شرکت در ائتلاف وجود دارد.

شکست ائتلاف خلیج فارسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
شکست ائتلاف خلیج فارسی آمریکا

البته ما جزئیات همکاری کشورها در پیشبرد اهداف ائتلاف را افشا نخواهیم کرد. هدف ما مهارکردن تجاوز از سوی هر کشوری و نه فقط ایران است. ما می خواهیم امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز تأمین شود».

پس از افزایش تنش بین ايران و آمريکا و حمله به چند کشتی در منطقه این ماموریت راه‌اندازی شد و تاکنون چند کشور از جمله بریتانیا به آن پیوسته و تعداد ديگری در حال بررسی این موضوع هستند.

اما این ائتلاف می تواند تمام اهداف آن‌ها در خاورمیانه و در غرب آسیا را مورد تهدید قرار بدهد.

پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران و یمن ایجاد کند. نخستین پیشنهادها در پایان ماه ژوئن در مذاکرات وزیران با متحدان ناتو در بروکسل انجام شد. این اقدامات شامل انجام اقدامات شناسایی از طریق هوایی و ارسال کشتی برای اسکورت کشتی های تجاری در تنگه هرمز بود. انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت ایالات متحده پیوسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала