یکی از مریدان سابق صدام سرکرده داعش شد؟

© AFP 2023ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش جانشین خود را معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سان»،ابوبکر البغدادی سرکرده از کار افتاده گروه تروریستی داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)هدایت این گروه را به یکی از مریدان سابق صدام واگذار کرده که به «استاد» مشهور است.

مطابق با نوشته نشریه نامبرده،بغدادی که پنهان شده و در حال توطئه برای بازسازی این گروه است, عبدالله قرداش را به منظور نظارت بر روند بازسازی گروه داعش منصوب کرد.قرداش افسر سابق ارتش صدام است که به شدت به بغدادی 48 ساله نزدیک بود به ویژه زمانی که هر دو توسط نیروهای آمریکایی به سبب ارتباطشان با القاعده در بصره زندانی بودند.

در زندان عراق بود که بغدادی به یک جهادی عوام فریب تبدیل شد و صدها تن از زندانیان را پیرو رویکرد بیمارگونه خود از خلافت خودخوانده اش کرد. گفته می شود قرقاش که مشخص نیست چند سال دارد, از آن زمان به بعد در کنار البغدادی فعالیت داشته است.

در حالی که اعضای داعش در هسته هایی در بیابان های گسترده بین عراق و سوریه پراکنده شده اند, سه جناح اصلی ظهور کرده اند و در اطراف رهبرانی تونسی, سعودی و عراقی جمع شده اند.نیروهای امنیتی در سراسر منطقه هشدار داده اند شبکه های باقی مانده داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)برای انجام دادن حملات به اندازه کافی قدرتمند هستند و آماده پر کردن هر گونه خلائی می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала