رفع بیماری ها با کمک آرد؟

© Fotolia / Jackfrogآرد
آرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه غنی‌سازی آرد با ویتامین D از مدتی پیش در کشورهای جهان اجرایی می شود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مرکز ملی بهداشت و بهداری بریتانیا «ان اچ اس»، افزودنی های غذایی در آرد گندم می تواند به رفع یکسری بیماریهای جدی کمک کند.

پروژه غنی‌سازی آرد با ویتامین D از مدتی پیش در کشورهای مختلف در حال بررسی است. غنی‌سازی آرد با ویتامین D در مرحله مطالعات و تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی قرار دارد.

دانشمندان بریتانیایی بعد از تحقیقات دریافتند که افزودن ویتامین دی در آرد از خستگی، درد عضلات، بیماری‌های قلبی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

خستگی مزمن - اسپوتنیک ایران
اضافه‌کاری یک نوع بیماری است

شایان ذکر است که پوست تیره نسبت به پوست روشن ویتامین کمتری جذب می کند، اما تقریباً همه افراد به دلیل وخیم تر شدن وضعیت اقلیمی، کمبود ویتامین را تجربه می کنند. محققان معتقدند که کرم ضد آفتاب، آلودگی هوا و لباس های تنگ باعث می‌شود پوست به درستی انرژی خورشید را جذب نکرده و ویتامین دی تولید نکند. کمبود ویتامین در بدن باعث پوکی استخوان و درد عضلات می‌شود.

در آمریکای شمالی تمام شیرهای تولیدی با ویتامین D و A غنی می‌شوند و چیزی به اسم کمبود ویتامین D در این کشور وجود ندارد. منابع تامین ویتامین D در نور مستقیم خورشید، ماهی چرب سالمون، میگو، پنیر، زرده تخم مرغ، جگر، قارچ، شیر غنی شده با این ویتامین، گل کلم و مکمل‌ها یافت می‌شود.

به گفته کارشناسان صنایع غذایی، مقدار ویتامین D مورد نیاز بدن 1000 تا 4000 واحد بین‌المللی است و کمبود آن می‌تواند باعث بروز عوارضی چون درد و ضعف ماهیچه‌ها، سردرد و سرگیجه، عفونت‌های مکرر، مشکلات گوارشی، عرق بیش از حد، احساس افسردگی و راشیتیسم گردد. درحال حاضر کمبود این ویتامین یکی از شایع‌ترین موارد کمبود ویتامین‌هاست که می‌تواند عواقبی جدی برای سلامتی داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала