پیوستن استرالیا به ائتلاف آمریکایی حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس

© Photo / Rodrigo Gianesiپیوستن استرالیا به ائتلاف حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس
پیوستن استرالیا به ائتلاف حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استرالیا به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های در حال عبور از خلیج فارس محافظت می‌پیوندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که کشورش در نظر دارد تا با عضویت در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در خلیج فارس بپیوندند. 

شکست ائتلاف خلیج فارسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
شکست ائتلاف خلیج فارسی آمریکا

استرالیا با پیوست به این ائتلاف قصد دارد تا از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری "در برابر تهدیداتی که از سوی ایران" هنگام عبور از تنگه هرمز وجود دارد حفاظت کند.

نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که ین کشور از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های در حال عبور از خلیج فارس محافظت کنند، می‌پیوندد.

وی تهران را به انجام «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» متهم کرده است.

وی اضافه کرد: "دولت به این تصمیم رسیده که همکاری با شریکان بین‌المللی و ایفای نقش در راستای منافع ملی استرالیا است. همکاری ما، دامنه محدودی خواهد داشت و در یک چارچوب زمانی معین انجام خواهد گرفت".

گفتنی است، پیش از این ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبر از ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن داد. آمریکا با ایجاد ائتلاف بین المللی قصد تامین امنیت ناوگان ها در تنگه هرمز و تنگه باب المندب را دارد. به نقل از دانوفورد،"آنها با چندین کشور در ارتباط هستند تا ببینند آیا می توانند یک ائتلاف ایجاد کنند که امنیت ناوگان ها را در تنگه هرمز و تنگه باب المندب تضمین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала