حرکت نفربرهای زرهی ترکیه به سمت خان شیخون در سوریه

© Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunحرکت نفربرهای زرهی ترکیه به سمت خان شیخون در سوریه
حرکت نفربرهای زرهی ترکیه به سمت خان شیخون در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه سوریه از حرکت نفربرهای زرهی ترکیه به سمت شهر "خان شیخون" در استان ادلب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که نفربرهای زرهی ترکیه در حال حرکت به سمت شهر "خان شیخون" در استان ادلب سوریه هستند.

شبکه تلویزیونی سوریه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که نفربرهای زرهی ترکیه با نادیده گرفتن مرزهای سوریه، وارد شهر سراقب شدند، آنها به سمت "خان شیخون" در حرکت هستند.

پیش از این اعلام شد که ارتش سوریه کنترل ایست بازرسی در حومه شمال غربی خان شیخون، که تحت کنترل شبه نظامیان بود را در دست گرفته و شهر را محاصره کرده است.

پس از مذاکرات سوریه در نور سلطان، رژیم آتش بس از 2 ماه اوت در ادلب عملیاتی شد. فرماندهی نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، ا مشروط بر پایبندی ترکیه به تعهدات حاصل شده از سوی روسیه و ترکیه در سپتامبر 2018 در سوچی، عملیات نظامی را متوقف خواهد كرد. یکی از بندهای اصلی این توافق، خارج کردن تسلیحات سنگین و متوسط شبه نظامیان تا 20 کیلومتری منطقه غیرنظامی در ادلب بود.

پس از گذشت 3 روز، در 5 ماه اوت، به دلیل عدم رعایت شرایط توافق شده از طرف نیروهای مسلح غیرقانونی در سوریه که با بهره گیری از آرامش ایجاد شده در منطقه، اقدام به حمله به مواضع ارتش سوریه در شمال استان حماه کرده و به سمت شهرک های مسکونی آن منطقه آتش باز کرده بودند، ارتش سوریه عملیات خود را از سر گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала