حمله پهپادهای حوثی ها به یک میدان نفتی در عربستان

© AP Photo / Hani Mohammedحمله پهپادهای حوثی ها به یک میدان نفتی در عربستان
حمله پهپادهای حوثی ها به یک میدان نفتی در عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی از حمله پهپادهای به یک میدان نفتی در عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" با ده فروند پهپاد تهاجمی، تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات هدف قرار داده و این عملیات در چارچوپ عملیات «بازدارنده شماره یک» است.

حمله نیروهای یمنی به مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی  - اسپوتنیک ایران
حمله نیروهای یمنی به مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی

بنا بر اعلام شبکه المسیره، در این عملیات حوزه نفتی و پالایشگاه «الشیبه» از شرکت‌های وابسته به آرامکو در شرق عربستان و در نزدیکی مرز امارات، هدف قرار گرفته است. 

حوثی ها تأکید کردند که از زمان وارد شدن عربستان به جنگ یمن در بهار سال 2015 ، این عملیات به بزرگترین آنها علیه عربستان سعودی تبدیل شده است.

سخنگوی این نیروها دولت عربستان سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، عملیات‌های وسیع‌تر و بزرگ‌تر در راه خواهد بود وی همچنین از شرکت‌های خارجی خواست که از اهداف مهم در عربستان سعودی خارج شوند و از آن دوری کنند.

عربستان و ائتلاف عربی تحت رهبری این کشور تا کنون واکنشی نسبت به این بیانیه نشان نداده اند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند، پشتیبانی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала