سقوط قریب‌الوقوع در انتظار صنعت نفت

© Sputnik / Press-service of Rosneft /  مراجعه به بانک تصاویر معدن نفت
معدن نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ده سال آینده تقاضا برای نفت بشدت کاهش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش تحلیلگران بانک BNP Paribas، طی 10 سال آینده تقاضا برای نفت به دلیل منابع قابل احیای انرژی و سقوط قیمت باتری ها بشدت کاهش خواهد یافت.این وضع به طبیعت کمک خواهد کرد اما تأثیر مخربی بر صنعت نفت خواهد داشت.

به نوشته تحلیلگران بانک نامبرده، در آینده نزدیک خودروهای برقی جا را برای وسایل نقلیه معمولی تنگ خواهند کرد.به دلیل گسترش شدید نیروگاه های خورشیدی و بادی، نفت فقط با قیمت 12-11 دلار در ازای هر بشکه می تواند با آن‌ها رقابت کند.

نکته دیگر با فروش خودروها در اروپا مرتبط است. به عنوان مثال کشورهای نروژ، آلمان و فرانسه از گذار به خودروهای برقی در آینده نزدیک صحبت کردند.

تحلیلگران معتقدند که قیمت بالای 50 دلار در ازای هر بشکه نفت با سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران در این عرصه مرتبط است که سقوط آن باعث ضرر خیلی ها خواهد شد. اما این روند برگشت ناپذیر است. منابع قابل احیای انرژی از امتیازات زیادی برخوردارند.یکی از آن ها کمترین سرمایه‌گذاری در زیرساخت حمل ونقل است- برق را راحتتر می توان به مصرف کننده رساند.ایستگاههای خورشیدی و بادی را می توان در نزدیکی محل مصرف ساخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала