چطور شد ایستگاه مترو در تهران گم شد؟

© Sputnik / SIYAVASH SOBHGAHIقطار در متروی تهران
قطار در متروی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خط سه و خط دو متروی تهران هیچ ایستگاه تقاطی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در تقاطع خیابان امام خمینی  و ولیعصر ایستگاه G3 محل تقاطع دو خط سه و دو حذف شد.

وی در ادامه گفت:«ایستگاه‌های تقاطعی در مترو بسیار مهم است، چرا که نقاط اتصال دو خط مترو هستند و مردم می‌توانند سفرشان را مدیریت کنند، اما حالا در خط 2 و 3 مترو که از خطوط پرمخاطب هستند هیچ نقطه تقاطعی وجود ندارد و مسافران برای دسترسی به خطوط 2 یا3مجبورند از سایر خطوط استفاده کنند.

مترو در انتظار قطار های جدید تا پایان آبان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مترو در انتظار قطار های جدید تا پایان آبان

خط دو متروی تهران با 22ایستگاه و 26کیلومتر طول، یکی از خطوط پرتردد شرقی ـ غربی است که از فرهنگسرا در شرق تهران تا صادقیه در غرب تهران کشیده می‌شود و این درحالی است که خط سه مترو نیز با 26 ایستگاه و 37کیلومتر مسیری جنوبی ـ شمالی دارد و از آزادگان تا قائم را پوشش می‌دهد.

با اینکه در تمامی مطالعات و طرح های پیش از احداث خط سه ایجاد ایستگاه تقاطعی در محدوده دانشگاه امام علی، دیده شده اما به ناگهان این ایستگاه ناپدید شد.این دو خط مترو موازات هم و بدون هیچ ایستگاه تقاطعی حرکت می‌کنند.

متاسفانه در زمان احداث خط 3 مترو به دلیل مشکلات معارض ملکی، ایستگاه حدفاصل میدان منیریه تا تئاترشهر حذف شد.گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و در حال حاضر مطالعات و بررسی‌ها را در دستور کار قرار دادیم، اما اقدام بسیار سختی است، چرا که خط 2 و 3 در حال فعالیت است و نمی‌توانیم در مجاورت قطار در حال حرکت عملیات عمرانی انجام دهیم.

ایجاد یک ایستگاه جدید برای خطی که بهره‌برداری شده بسیار سخت است، چرا که ما می‌خواهیم ورودی جدید، سالن بلیط، سکو و غیره را در حالی ایجاد کنیم که قطار در زیر پایمان در حال حرکت است و این مساله بسیار کار سختی است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала