آمادگی انگلیس برای مبادله اسناد و آزادسازی کشتی نفتی ایران

اشتراک
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران اطلاع داد که انگلیس برای آزاد سازی کشتی نفتی توقیف شده ایرانی ابراز آمادگی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دریانوردی و روز دریانورد که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد ، آخرین وضعیت توقیف کشتی نفتی ایران در جبل الطارق را توضیح داده و بیان داشت: این کشتی هنور آزاد نشده است.

این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: توقیف کشتی نفتی ایران ناشی از غرض ورزی و بدون دلایل واقعی بود؛ تلاش هایی از طرف ایران و سازمان بنادر برای آزادی این کشتی انجام شده است.

وی همچنین بیان داشت که انگلیس  برای حل این مشکل را ابراز آمادگی کرده و اسنادی که برای حل این موضوع کمک کننده باشد مبادله شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر تاکید نمود: امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک حل و فصل شود و این کشتی بتواند با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تردد خود ادامه دهد.

اسلامی در زمینه وضعیت تردد ناوگان دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی بیان داشت : عملکرد کشتیرانی چه در حوزه نفتی چه تجاری روند عادی خود را با وجود برخی ناهنجاری ها در پیش دارد.

وی افزود: نسبت به حجم تردد و حجم ناوگان و وسعت دریاها روند فعلی را عادی می‌دانیم.

اسلامی ادامه داد: البته طی یکی دوماه اخیر ملاحظاتی در تردد برخی کشتی های نفتی به وجود آمد که مربوط به تحریم ها و موضوعات سیاسی نبود اما در فضای سیاسی به آن پرداخته شد در حالی که در سالهای گذشته یک اتفاق و خبر عادی محسوب می شد.

حضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران

وی خاطر نشان کرد  که اشکال به وجود آمده در تردد برخی کشتی ها به نسبت حجم مبادلات و تعداد ناوگان جمهوری اسلامی بسیار ناچیز است.

اسلامی در زمینه توقف نفتکش انگلیس در بندرعباس و طرح آمریکا برای تردد با اسکورت کشتی‌های خارجی در خلیج فارس گفت: پس از توقف نفتکش انگلیسی، آمریکا و انگلیس اقدام به فضاسازی علیه ایران داشتند.

وی گفت: هدف این بود که ائتلافی از ٦٠ کشور را به وجود آوردند تا ترتیبات ممنوعیت تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند اما هیچ‌ کشوری به جز رژیم صهیونیستی به این طرح نپیوست.از نظر ایران طرح آمریکا برای ائتلاف علیه ایران در آب های خلیج فارس شکست خورده است.

به گفته اسلامی نیروهای نظامی ایران در خلیج‌فارس برای کشتیرانی دنیا امنیت ایجاد کرده‌اند و هیچ کشوری نباید نگران تردد از خلیج‌فارس با پرچم خود باشد.

اسلامی در خصوص افزایش بیمه نفتکش ها گفت: ۳۵ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز جابجا می شود و تنش های اخیر سبب افزایش بیمه کشتیرانی خصوصا در حوزه نفتکش ها شده است که علت آن دغدغه خریداران انرژی و همچنین شرکت های حمل انرژی است.

معاون سازمان بنادر در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص دلایل کاهش ١٨ درصدی عملکرد کانتیری بنادر کشور در سال جاری خاطر نشان کرد: مجموعه عملکرد بنادر نسبت به سال گذشته و با وجود فشارهای سنگین رشد ٤ درصدی را به طور کلی داشته است.

وی افزود: این رشد مثبت نشان دهنده این است که پارامترهای تجاری بنادر در حال کار هستند؛ با این حال در بخش هایی روند کاهشی و در بخش هایی روند افزایشی داشتیم که طبیعی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала