دوستی مرد گیلانی با زنبورها + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دوستی مرد گیلانی با زنبورها + ویدئو
دوستی مرد گیلانی با زنبورها + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرد زنبوری که از نیش زنبورهای عسل در امان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جهانگیر برادران نصیری، معلم 63 ساله و بازنشسته‌ گیلانی است که 35 سال است به زنبورداری مشغول است و ارتباط خوبی با زنبورهای عسل دارد.

وی گفت: من علاقه خاصی به زنبورداری و زنبورها دارم؛ تا کسی علاقه‌مند نباشد نمی‌تواند در این شغل موفق شود.

​​مرد زنبوری گیلانی در حالی‌ که لباس مخصوص کار با زنبورها را هم نپوشیده است با اشاره به دوستی با زنبورهای عسل خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد با زنبورها کار کند باید با آرامش خاصی با آنها برخورد کند و آنها را عصبانی نکند.

برادران نصیری با بیان اینکه "کنه واروا "یکی از آفات مهم در زنبورداری است که شناسایی و کنترل آن بسیار مهم است تصریح کرد: دارویی این کنه در بازار موجود نیست و ما در این حوزه دچار مشکل هستیم.

وی در مورد تصویر منشره شده که زنبورها به همراه ملکه‌ تمام صورت و قسمتی از بدنش را پوشانده بودند افزود: اما یک مرد چینی هم که بدن خود را با عسل پوشانده بود و زنبورها احاطه‌اش کرده بودند نامش در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه من بدون افزودن عسل به سطح بدنم این تصویر را ثبت کردم، ولی اسم من در رکوردها ثبت نشد خاطرنشان کرد: اگر 2 روز زنبورهایم را نبینم مثل اینکه چیزی را گم کرده ام و به این موجودات علاقه خاصی دارم.

برادران نصیری در مورد شغل زنبورداری گفت: زنبورداری شغل پردرآمدی است که جوانان می‌توانند وارد این شغل شوند و کسب درآمد کنند و از دولت می‌خواهیم از زنبورداران حمایت کند.

وی در پایان گفت: خداوند در قرآن کریم از زنبورعسل به‌عنوان نشانه‌ای از قدرت خویش نام‌برده و از وحی به این حشره شگفت‌انگیز در آیات قرآن سخن می‌گوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала