حمله شبه نظامیان به پایگاه حمیمیم

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر حمله شبه نظامیان به پایگاه حمیمیم
حمله شبه نظامیان به پایگاه حمیمیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه هوایی روسیه در سوریه "حمیمیم" مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، هواپیماهای بدون سرنشین شبه نظامیان گروه های تروریستی، حملاتی را با هدف پایگاه حمیمیم انجام دادند. 

غار مخفی بسیار بزرگ شبه نظامیان سوری + ویدئو - اسپوتنیک ایران
ارتش سوریه، یک شهر استراتژیکی در ادلب را آزاد کرد

این دومین حمله در روزهای اخیر است. روز پنجشنبه اعضای باندهای مسلح تروریستها، موشک هایی را به سمت پایگاه روسیه "حمیمیم" شلیک کردند. شلیک ها به هدف اصابت نکرد. در نتیجه این حمله ، دو شهروند سوریه کشته شدند ، چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در پایان ماه ژوئیه ، سرهنگ ژنرال سرگی رودكوی ، رئیس اداره كل ستاد ارتش روسیه اعلام نمود كه تروریست ها همچنان به تلاش برای سازماندهی حملات به حمیمیم ادامه می دهند. به گفته وی ، شبه نظامیان در 17 و 21 جولای برای بمباران اهداف روسیه در ادلب انجام دادند. اما تأسیسات پدافند هوایی پایگاه هوایی روسیه این حملات را دفع کرد.

گفتنی است، پیش از هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ایالات متحده در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی روسیه در طرطوس دیده شده بودند.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала