فراهانی: چاره ای جز گران کردن نداریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فراهانی: چاره ای جز گران کردن نداریم
فراهانی: چاره ای جز گران کردن نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد باید از ملت شریف عذرخواهی کرد برای اینکه بالا بردن عوارض تنها راه پیش‌روی شهرداری تهران برای اداره شهر و کسب درآمد پایدار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل اصلی مدیریت شهری تهران، در حال حاضر به کاهش شدید درآمد‌های شهری بازمی‌گردد.

فراهانی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری تهران حدود 18800 میلیارد تومان است که اگر این مبلغ را با دو سال قبل مقایسه کنیم، حدود سه سال است که بودجه شهرداری تهران افزایش چشمگیری نداشته، در حالی که همه چیز در کشور به شدت گران شده است.

عرضه و فروش بیش از ۱۱۰ تن برنج‌ تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند تهران +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
عرضه و فروش بیش از ۱۱۰ تن برنج‌ تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند تهران +ویدئو،عکس

وی با بیان اینکه مسئله اصلی شهرداری تهران یافتن راه‌های جدید برای کسب درآمد‌های پایدار شهری است، اظهار داشت: درآمد‌های پایدار شهری در همه جای دنیا دو بخش دارد. یکی از آن کمک‌هایی است که دولت به شهرداری می‌کند که در برخی شهر‌های کشور‌های توسعه‌یافته، دولت نیمی از درآمد‌های شهرداری را تامین می‌کند. اما در کشور ما براساس مصوبه استقلال شهرداری‌ها در سال 62، شهرداری‌ها خود موظف به کسب درآمد هستند که همین موضوع باعث تراکم فروشی‌ در شهر‌ها شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران راه دوم کسب درآمد شهرداری تهران را اخذ عوارض از مردم عنوان کرد و افزود: اگر شورا عوارض شهری را گران می‌کند، چاره‌ای جز این ندارد. اتفاقا ما به عنوان نماینده مردم باید به سراغ کم کردن عوارض شهری برویم، اما واقعیت این است که شهر را بدون درآمد نمی‌توان اداره کرد.

وی با طرح این پرسش که اگر عوارض شهری را گران نکنیم چطور بدهی‌های شهرداری را پرداخت کنیم، گفت: شهرداری تهران 60 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 35 هزار میلیارد تومان آن متعلق به بانک‌ها و باقی آن برای پیمانکاران، بیمه، مالیات و ... است. اگر عوارض را بالا نبریم، این بدهی‌ها چطور پرداخت شود؟ خدمات شهری که مردم نیاز دارند چطور انجام شود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: می‌گوییم شهر فروشی نکنیم، باغات را تخریب و آن‌ها را تبدیل به برج نکنیم، پس چطور درامدزایی کنیم؟ اگر به دولت هم بگوییم پول بدهد، می‌گوید من خودم 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала