جدایی طلبان یمنی کنترل یک اردوگاه نظامی در عدن را به دست گرفتند

© AFP 2023 / Saleh Al-Obeidi جدایی طلبان یمنی کنترل یک اردوگاه نظامی در عدن را به دست گرفتند
جدایی طلبان یمنی کنترل یک اردوگاه نظامی در عدن را به دست گرفتند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای جدایی طلب شورای انتقالی یمن جنوبی، اردوگاه تیپ 39 زرهی وفادار به رئیس جمهور یمن در عدن را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی در عدن خبر داد که نیروهای جدایی طلب شورای انتقالی یمن جنوبی روز شنبه در نتیجه درگیری‌های شدید و دادن تلفات و زخمی، اردوگاه تیپ 39 زرهی وفادار به رئیس جمهور یمن در عدن را تحت کنترل خود درآوردند.

برادر رهبر انصارالله یمن ترور شد - اسپوتنیک ایران
ترور برادر رهبر جنبش انصارالله یمن

این منبع نظامی گفت: نیروهای کمربند امنیتی پس از درگیری‌های شدید و محاصره اردوگاه تیپ 39 زرهی در منطقه حور مکسار در شرق عدن، کنترل این اردوگاه را به دست گرفتند. وی همچنین افزود: در نتیجه درگیری‌ها کشته و زخمی وجود دارد.

اطلاعات مربوط به سقوط اردوگاه تیپ 39 چند ساعت پس از آنکه شورای انتقالی کنترل دو اردوگاه دیگر متعلق به تیپ‌های نگهبانی 3 و 4 کاخ ریاست جمهوری یمن موسوم به المعاشیق را به دست گرفت، منتشر گردید.

به گفته این منبع: تعدادی از وسایل نقلیه نظامی سعودی و سودانی از کاخ المعاشیق خارج شده و در مسیر اردوگاه ائتلاف بین المللی واقع در غرب عدن پیشروی کردند.

درگیری میان نیروهای موسوم به "کمربند ایمنی" با "نیروهای وفادار به رئیس جمهور یمن، عبدربه منصور هادی از روز چهارشنبه هفته گذشته ادامه دارد. درگیری زمانی آغاز شد که شورای انتقالی یمن جنوبی از بسیج عمومی خبر داد و از نیروهای خود خواست که برای مقابله با حزب اصلاح به کاخ ریاست جمهوری بروند. از زمان شروع درگیری‌ها در عدن تاکنون 8 کشته و 61 زخمی به بیمارستان‌ها تحویل داده شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала