هشدار جدید آمریکا درباره خطر ایران

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره اموردریایی وزارت ترابری آمریکا دوباره درباره خطرایران برای کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، در هشدار منتشره دیروز امریکا سلسله حوادث رخ داده با شرکت ایران از ماه مه تا به حال  از جمله توقیف نفتکش بریتانیایی  استنا ایمپرو و همچنین توقیف و سپس آزادی کشتی مصدر با پرچم لیبریا ذکر شده است.

در هشدار آمریکا گفته می شود دستکم کشتی ها دستکم در دو حادثه اخیر با شرکت نظامیان ایرانی از اختلالات در کار جی پی اس خود خبر داده بودند.

در اطلاعیه امریکا گفته می شود در یکی از کشتی های توقیف شده سامانه تشخیص خودکار هویت (AIS) خاموش شده بود که اتخاذ تدابیر متقابل را دشوار کرده بود. همچنین از شناورهای ناشناسی صحبت می شود که خود را ناوهای جنگی آمریکا یا ائتلاف وانمود می کردند.

از سوی دیگر سخنگوی پنتاگون به سی ان ان گفت ایران در جزیره ابوموسی، واقع در نزدیکی تنگه هرمز دستگاه پارازیت افکن بر روی جی پی اس مستقر کرده است که بر کار سامانه های مکان یابی در هواپیما های کشوری و کشتی ها تاثیر گذاشته و باعث نقض حریم هوایی و آبهای ساحلی ایران می شود تا جمهوری اسلامی برای توقیف آنها بهانه و دستاویز پیدا کند.

در عین حال خاطرنشان می شود که دستگاه پارازیت افکن ایران نمی تواند بر کشتی ها و هواپیما های امریکا تاثیر بگذارد.

یک منبع سی ان ان افزود ناوچه های جنگی ایران بر کار دستگاه های تشخیص هویت تاثیر می گذارند تا خود را کشتی های تجاری وانمود سازند.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала