گزارش و تحلیل

یک سیاست شناس امارتی: اسرائیل شریک ما است که عجیب و غریب نیست

© Depositphotos.com / Ivgaیک سیاست شناس امارتی: اسرائیل شریک ما است که عجیب و غریب نیست
یک سیاست شناس امارتی: اسرائیل شریک ما است که عجیب و غریب نیست   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک، در تاریخ 6 اوت، کاتز، وزیر خارجه اسرائیل به کمیته امور خارجه و دفاعی کنست گفت که اسرائیل به مأموریت حمایت از امنیت کشتی های آمریکا در تنگه هرمز می پیوندد.

احمد الصیاف، کارشناس امارات متحده عربی در امور سیاست در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: این چیز عجیب و غریبی نیست. اسرائیل شریک ما بوده و این یک خبر خوبی است و هیچ مشکلی ندارد. امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارای تماس های کاری  متعدد و چندجانبه با اسرائیل اند. اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی در زمینه های فرهنگ و ورزش در تماس هستند. تل آویو شرکت کننده عمده آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر (IRENA) ، همایش های اقتصادی بین المللی و اقدام ها و رویدادهای دیگر است.

توقف حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حمایت امارات از ایران در تنشهای تنگه هرمز

این سیاست شناس افزود: "ایران به دنبال استفاده از هر بهانه ای برای تبدیل درگیری به فاز گرم است ، زیرا این جریان ایران را نجات می دهد. تهران اهمیتی نمی دهد که با چه کسی جنگ کند ، آمریکا ، اسرائیل یا هر کشور دیگری. تهران باید محاصره ای را که او را خفه می کند، بشکند.

محقق سیاسی روس در این رابطه گفت: این اقدام بیشتر به یک اقدام تحریک آمیز شباهت دارد. استانیسلاو تاراسوف، خاورشناس و محقق در امور سیاسی در باره نیات اسرائیل و پیامدهای آن به اسپوتنیک گفت: "اسرائیل از پیوستن به این ائتلاف هیچ فایده ای نخواهد گرفت و بعید است که به گونه ای به آن حساب کند. این فقط یک حمایت نمایشی از سیاست ایالات متحده در این منطقه است. یا شاید در پشت اقدامات اسرائیل یک نقشه پنهانی وجود داشته باشد ، که ما درباره آن هنوز تصوری نداریم. بعداً این امر مشخص خواهد شد."

تاراسوف در پایان گفت: " ظاهر شدن اسرائیل در خلیج فارس وضعیتی که در حال حاضر بدون این هم حاد است را پیچیده تر می کند. از یک طرف، این، البته اوضاع را تغییر می دهد ، زیرا وقتی آمریکایی ها ایران را به حمله تهدید کردند ، ایرانیان پاسخ دادند که آنها در جواب به اسرائیل ضربه می کنند نه به آمریکا. به این خاطر اکنون اسرائیل خود را به عنوان یک هدف بالقوه برای ایران معرفی می کند که این کار موقعیت را حادتر کرده و بیشتر مانند یک عمل تحریک آمیز به نظر می رسد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала