تلاش جدید در آمریکا برای جلوگیری از جنگ با ایران

CC0 / Pixabay / پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش هستند طرحی را با گنجاندن در لایحه بودجه دفاعی آمریکا به قانون تبدیل کنند که خواستار جلوگیری از اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  افکارنیوز، ۲۸ نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در تلاش برای پیشبرد طرحی هستند که اختصاص هر گونه بودجه به دولت این کشور را برای ایجاد اقدام نظامی علیه ایران ممنوع می‌کند. 

وبگاه مجله «فارن‌پالیسی» روز دوشنبه (۱۴ مرداد/۵ اوت) گزارش داده به متن یک نامه داخلی در کنگره دست یافته که نشان می‌دهد این گروه از نمایندگان کنگره در تلاش هستند این طرح را به قانتون تبدیل کنند. 

قانونگذاران آمریکایی پیش از این در تصویب طرح‌های مشابه شکست خورده‌اند، اما این بار امیدوارند این طرح را در لایحه بودجه دفاعی آمریکا که قرار است در پاییز سال جاری متن آن نهایی شود گنجانده و آن را به قانون تبدیل کنند. 

قانونگذاران آمریکایی در نامه مذکور، خطاب به روسا و اعضای ارشد کمیته‌های نیروهای مسلح مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نوشته‌اند: «اکثریت نمایندگان از هر دو حزب در مجلسین آمریکا، نظر خودشان را در خصوص دفاع از حق قانونی کنگره در مسائل مربوط به جنگ و صلح ابزار کرده‌اند.»

سناتورها و قانونگذاران مجلس نمایندگان در بخش دیگری از این نامه خطر ورود به جنگ با ایران بدون مجوز کنگره را با توجه به بالا بودن تنش‌ها در منطقه زیاد ارزیابی کرده‌اند. 

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала