ظریف: ایران دیگر تجاوز در خلیج فارس را نادیده نمی گیرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: ایران دیگر تجاوز در خلیج فارس را نادیده نمی گیرد
ظریف: ایران دیگر تجاوز در خلیج فارس را نادیده نمی گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: ایران مسئولیت اوضاع در خلیج فارس را بر عهده دارد و هم اکنون اقداماتی برای تقویت امنیت در منطقه آبی خود انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: ایران مسئولیت اوضاع در خلیج فارس را بر عهده دارد و هم اکنون اقداماتی برای تقویت امنیت در منطقه آبی خود انجام می دهد.

نشریه بلومبرگ به نقل از ظریف نوشت: "پیش از این، ما برخی از تخلفات را نادیده می گرفتیم، اما این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد."

ظریف توضیح داد که ایران طولانی ترین ساحل در این منطقه را دارد و تهران موظف است امنیت این منطقه را تضمین کند.

در تاریخ 19 ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه تحت پرچم انگلیس در حال حرکت بود، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز بازداشت شد. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق در 4 ژوئیه یك نفتکش به نام گریس-1 را كه به گفته مقامات جبل الطارق مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را متوقف کرده بودند. همچنین طرف ایرانی در یک ماه سه کشتی را توقیف کرده است.

ایالات متحده نیز به نوبه خود به تعدادی از کشورها، پیشنهادی برای ایجاد ائتلافی بین المللی برای اطمینان از ایمنی حمل و نقل در منطقه داد. همانطور که گزارش شد، آلمان و فرانسه با شرکت در چنین ائتلافی مخالفت کردند. بلژیک و هلند گرچه پاسخی علنی ندادند اما مشتاق هم نبودند. با این حال ، روز دوشنبه ، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام كرد كه انگلیس برای محافظت از حمل و نقل ایمن در خلیج فارس به ائتلاف به رهبری ایالات متحده پیوسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала