پشت پرده ماجرای خانه‌های ظریف در آمریکا

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپشت پرده ماجرای خانه‌های ظریف در آمریکا
پشت پرده ماجرای خانه‌های ظریف در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در اختیار داشتن هرگونه دارایی در خارج از کشورش را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته از تحریم محمد جواد ظریف خبر داد. براساس اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، دلیل تحریم وزیر امور خارجه ایران، تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر ایران اعلام شده است.

ظریف در واکنش به این اقدام در توئیتی نوشت: ایالات متحده می‌گوید من را به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.

ظریف: تحریم شدن به جرم دفاع از مردم ایران، بزرگترین افتخار است - اسپوتنیک ایران
ظریف: تحریم شدن به جرم دفاع از مردم ایران، بزرگترین افتخار است

پس از این بود که برخی از رسانه‌ها در داخل و خارج از ایران مدعی شدند که وزیر امور خارجه ایران دو خانه در آمریکا دارد و پرسش‌ها در این خصوص حتی به صفحه اینستاگرامی محمد جواد ظریف کشیده شد که وی در پاسخ به یکی از کاربران نوشت: من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند: به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته‌ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن حتی سکونت نداشته‌ام. همسر و فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.

آمریکا با تحریم ظریف مفهوم دیپلماسی را مورد هدف قرار داده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا با تحریم ظریف مفهوم دیپلماسی را مورد هدف قرار داده است

پایگاه خبری دیپلماسی ایرانی در خصوص دو خانه‌ای که گفته می‌شود متعلق به وزیر امور خارجه ایران است نوشت: آدرس اولی ملکی است که در دوران آقای نژادحسینیان برای اقامتگاه نفر دوم نمایندگی خریداری شده. البته این ملک بنام شرکت میری بوده و چند سال پیش توسط آمریکا به اتهام پوششی بودن برای املاک ایران، این ملاک و تمام اموال شرکت میری مصادره شده است.

در ادامه این سایت می‌نویسد: ملک دوم هم اقامتگاه سال اول دکتر ظریف به عنوان نفر دوم نمایندگی نیویورک در شهر اسکارزدیل در حومه نیویورک است که از سال 88 میلادی تا سال 90 در اجاره نمایندگی ایران بوده که اوایل سال 90 هم اجاره آن فسخ شده. هیچ وقت هم ملکی نبود و اجاره یک ساله بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала