تاکید آلمان بر ضرورت حفظ برجام

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054تاکید آلمان بر ضرورت حفظ برجام
تاکید آلمان بر ضرورت حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آلمان با تاکید بر اینکه اروپا بر خلاف آمریکا علاقمند به حفظ برجام است همچنین گفت که در پاسخ به درخواست واشنگتن برای مشارکت در عملیات دریایی این مسئله حتما لحاظ خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "، "آنگرت کرامپ-کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان امید آمریکا برای مشارکت احتمالی برلین در عملیات دریایی در آب های جنوب ایران را ناامید کرده و در حاشیه یک دیدار با دبیر کل ناتو در بروکسل اظهار داشت که ما در حال حاضر در مشاوره تنگاتنگ با بریتانیا و فرانسه این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی همچنین به این مسئله اشاره کرد که آلمان و اروپا بر خلاف ایالات متحده آمریکا علاقمند به حفظ توافق هسته ای با ایران هستند. به گفته وی اینکه اروپاییان در این موضوع نظر متفاوتی از آمریکا دارند مطمئنا در تصمیم گیری درباره این درخواست آمریکا (عملیات دریایی) لحاظ می شود.

وزیر دفاع آلمان همچنین تاکید کرد که آلمان همه اقدامات را به کار می برد تا به یک راه حل صلح آمیز و دیپلماتیک با ایران دست یافته  و توافق هسته ای برجام با تهران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی حفظ شود.

پیش از این هم "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که دولت متبوعش تا زمانی که دقیقا مشخص نشود هدف ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا چیست در خصوص پیوستن به این ائتلاف تصمیمی نخواهد گرفت.

قبل از سخنان "کارن بائر" هم "اولاف شولتز"، وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان در سخنانی اظهار داشته بود که دولت آلمان با این درخواست واشنگتن موافقت نخواهد کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که دولت متبوعش به صورت رسمی از دولت های آلمان و هچنین فرانسه و بریتانیا خواسته به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز بپیوندند.

متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه خلیج فارس در بهارامسال و پس از آن اغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده،  سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و سپس توقیف یک نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز شدیدتر شد. آمریکا حالا قصد دارد یک ائتلاف بین المللی برای "تامین آزادی کشتیرانی" در منطقه خلیج فارس تشکیل دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала