کورسوی امید ایران در اینستکس

© AP Photo / Ronald Zakکورسوی امید ایران در اینستکس
کورسوی امید ایران در اینستکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر پیشین آلمان در تهران به عنوان رئیس جدید اینستکس منصوب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان از انتصاب بِرند اربل، شرق‌شناس و سفیر پیشین آلمان در تهران به عنوان رئیس جدید اینستکس خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اعلام اینکه فعالیت اربل از روز پنجشنبه اول اوت  با تحویل گرفتن این مسئولیت از پر فیشر آغاز می‌شود اظهار داشت که سه کشور اروپایی در توافق هسته‌ای، این موضوع را در کمیسیون مشترک برجام به ایران اطلاع داده‌اند.

پیوستن یک کشور دیگر اروپایی به اینستکس - اسپوتنیک ایران
پیوستن یک کشور دیگر اروپایی به اینستکس

شفر در خصوص چرایی انتخاب این دیپلمات با سابقه برای این مسند به پیشینه فعالیت او در منطقه خاورمیانه اشاره کرده و گفت: اربل حقیقتا فردی بسیار خبره در امور منطقه است که این موضوع اهمیت بسیار بالایی در تبادلات [تجاری] با ایران دارد.

بِرند اربل در دهه هفتاد میلادی در جنگ‎های داخلی لبنان و سپس در سال‌های بعد از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ در بیروت و بغداد حضور داشته و شناخت خوبی از رقابت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای دارد. تحصیلات او در حوزه شرق‌شناسی بوده و به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی نیز تسلط دارد . وی در سفارت آلمان در یمن، عربستان، مصر و کویت نیز فعالیت کرده است.

اینستکس از سوی سه کشور اروپایی طرف برجام برای حمایت از منافع اقتصادی حاصل از برجام برای ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی شده است اما با وجود آنکه در نتیجه فشارهای ایران بویژه اولتیماتوم 60 روزه و برداشت دو گام اساسی در این رابطه، از یک ماه پیش عملیاتی و اعلام شده بیش از 10 کشور اروپایی به آن پیوسته اند، تاکنون نتیجه عملی مورد انتظار ایران را نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала