بررسی متداوم آمادگی نظامی نیروی دریایی سلطنتی توسط ایران در خلیج فارس

© Sputnik / Said Tsarnaevبررسی متداوم آمادگی نظامی نیروی دریایی سلطنتی توسط ایران در خلیج فارس
بررسی متداوم آمادگی نظامی نیروی دریایی سلطنتی توسط ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ناوچه انگلیسی از 85 مورد برخورد با نیروهای ایرانی در طی یک ماه گشت زنی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام کینگ، فرمانده ناوچه انگلیسی HMS Montrose در مصاحبه‌ای با تلویزیون و رادیو بی بی سی اظهار داشت: ایران با اقدامات خود در منطقه خلیج فارس، آمادگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس را بررسی می کند.

فرمانده كشتی كه اسکورت کشتی‌های عبور کننده از طریق تنگه هرمز تحت پرچم انگلیس را بر عهده دارد گفت: "به نظر می رسد که ایرانیان بیشتر اوقات می خواهند عزم و واکنش ما را آزمایش کنند."

نیروی دریایی بریتانیا - اسپوتنیک ایران
نابودی ناوگان دریایی انگلیس توسط ایران؟

به گفته وی در طی 27 روز گشت زنی ناوچه HMS Montrose ، 85 مورد از برخورد با نیروهای ایرانی وجود داشته است ، که اغلب به تبادل هشدار از طریق ارتباط رادیویی منجر شده است.

وی ادامه داد: "آنها همچنین با قایق های تندرو در مقابل ما قایقرانی می‌کردند و چگونگی آمادگی رزمی ما را بررسی می‌کردند". وی تصریح کرد: ناوچه انگلیسی در آب‌های بین‌المللی و به صورت قانونی فعالیت می‌کند.

در همین زمان ، ویلیام کینگ خاطرنشان کرد که تماس با طرف‌های ایرانی در سطح "حرفه‌ای" برقرار می‌شود.

رسانه‌های غربی اعلام کردند که اواخر این هفته ناوچه HMS Montrose برای معاینه فنی و تعویض خدمه به بندر باز خواهد گشت. جایگزین این ناوچه، ناوشکن دانکن خواهد بود که یکشنبه گذشته وارد منطقه شده است.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام  stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала