آزمایشات موشکی جدید در کره شمالی

© Sputnik / KCNAآزمایشات موشکی جدید در کره شمالی
آزمایشات موشکی جدید در کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بامداد امروز کره شمالی در سواحل دریای ژاپن پرتاب های آزمایشی موشک های بالستیکی را انجام داد اما به عقیده نظامیان کره جنوبی این موشک های کوتاه برد بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد  دو موشک به ترتیب 36 دقیقه و 57 دقیقه پس از نیمه شب از اطراف شهر ونسان کره شمالی به سوی دریای ژاپن شلیک شدند.

چون گون دو، وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد موشک ها مسافت بین 240 تا 33 کیلومتر ار پشت سر گذاشتند و حداکثر ارتفاع پرواز انها 30 کیلومتر بود.

خود کره شمالی هیچ گزارشی درباره پرتاب های موشکی جدید خود منتشر نکرده است.

روز 25 ژوئیه نیز اطلاع داده بودند که کره شمالی  دو موشک پرتاب کرده است. آنها به ارتفاع 50 کیلومتری رسیده و در دریای ژاپن سقوط کرده بودند. موشک اول  مسافت 430 کیلومتری و موشک دوم مسافت 690 کیلومتری را پشت سر گذاشته بودند.

پیونگ یانگ این آزمایش ها را در شرایط امتناع سئول و واشنگتن از لغو طرح های مربوط به انجام رزمایش مشترک در ماه اوت انجام داده که کره شمالی آنرا خطری برای امنیت خود می داند.

اوضاع در شبه جزیره کره در سال 2017 پس از سلسله آزمایشات موشکی و هسته ای کره شمالی متشنج شد و به دنبال آن تحریم های جدیدی علیه پیونگ یانگ برقرار شده و روابط کره شمالی با امریکا و کره جنوبی رو به تیرگی گرائید اما پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تنش کمتر شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 27 فوریه سال 2019 برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به هیچ گونه توافق مشخصی  پایان یافت. دیدار اول آنها در سنگاپور صورت گرفته بود. هدف ترامپ در هر دو دیدار قانع کردن کره شمالی به دست برداشتن از سلاح هسته ای بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала