پمپئو: تهران درخواست من برای سفر به ایران را رد کرد

© REUTERS / Carlos Barriaپمپئو: تهران درخواست من برای سفر به ایران را رد کرد
پمپئو: تهران درخواست من برای سفر به ایران را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که ایران درخواست وی به تهران را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران پیشنهاد وی برای سفر به تهران و گفتگوی مستقیم با مردم ایران را نپذیرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبری بلومبرگ که خواستار سفر به تهران شده بود را منتشر کرد و نوشت: اخیرا پیشنهاد دادم به تهران سفر و به طور مستقیم با مردم ایران صحبت کنم.

وی همچنین اعلام کرده بود که ما از محمد جواد ظریف که به آمریکا می‌آید و از حق آزادی بیان بهره می‌برد، نمی‌ترسیم. آیا واقعیت‌ها در مورد ایران چنان بد است که به من اجازه نمی‌دهند همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه خواهد شد اگر مردم واقعیت‌ها را بشنوند، نه به‌صورت فیلتر شده و خلاصه‌شده؟ وی ادامه داد: همین قوانین برای بیش از ده دیپلمات ایرانی که نماینده این کشور در سازمان ملل هستند به همراه خانواده هایشان اعمال شده است.

سخنگوی دولت ایران روز یکشنبه در در واکنش به پیشنهاد مایک پمپئو گفت، وی می‌تواند با «مرضیه هاشمی» مصاحبه کند.

روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کرد. دولت ترامپ پس از خروج از برجام تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала