دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و وزیر امور خارجه عمان

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و وزیر امور خارجه عمان
دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و وزیر امور خارجه عمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی در دیدار با وزیر امور خارجه عمان، اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را کاملا حقوقی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار عصر امروز خود با یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، تحولات منطقه و گسترش همکاری های دو کشوردر ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شمخانی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم همه کشورها باید قوانین بین المللی دریانوردی را برای حفظ امنیت رعایت کنند و در این زمینه میان هیچ کشوری تمایز قائل نیستیم.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عمان + عکس - اسپوتنیک ایران
دیدار وزرای امور خارجه ایران و عمان + عکس

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه افزود: برخلاف راهزنی دریایی انگلیس که در جبل الطارق یک محموله نفتی ایران را به صورت غیرقانونی توقیف کرد؛ اقدام ایران کاملا حقوقی و در راستای اعمال مقررات دریایی و حفظ امنیت دریانوردی صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات گذشته برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه اظهار داشت: همه کشورها بایستی مقررات ایمنی را به ویژه در منطقه تنگه هرمز رعایت و از اقداماتی که موجب ایجاد و تسری بحران و یا تحمیل هزینه های غیرضرور به تجارت خود و دیگران می شود اجتناب کنند.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز جمعه، 28 تیر، از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی با نام " stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала