اتهام آزار جنسی علیه فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا

© Photo / US Air Forceاتهام آزار جنسی علیه فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا
اتهام آزار جنسی علیه فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان هایتن فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا به آزار و اذیت جنسی متهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار ایسنا، کاترین اسپیتستوسر،یک سرهنگ زن ارتش آمریکا که جان هایتن را متهم به آزار جنسی علیه خود کرده است، اعلام کرد که حاضر به ایراد شهادت در سنای آمریکا درباره جزئیات اتفاقات رخ داده است.

متهم شدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا به آزار جنسی - اسپوتنیک ایران
متهم شدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا به آزار جنسی

این زن به واشنگتن‌ پست گفت، حاضر به ایراد شهادت خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در ارتباط با اتهام تهاجم جنسی به خود است که علیه ژنرال جان هایتن، رئیس فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا و نامزد معاونت رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور است. او ترجیح می‌دهد این شهادت را در جلسه‌ای در پشت درهای بسته ایراد کند.

این کمیته مشغول پیشبرد فرآیند تأیید هایتن است. هایتن در ماه آوریل از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان نامزد تصدی معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی شد. این اتهامات احتمالاً فرآیند تأییدهایتن در این سمت را پیچیده‌تر می‌سازد.

تعدادی از مقام‌های نظامی آمریکا به اعضای این کمیته درباره یک تحقیقات نیروی هوایی که بر مبنای آن هایتن از این اتهامات تبرئه شد، اطلاع دادند.

این اتهامات بعد از آن مطرح شد که این سرهنگ زن با فرستادن نامه‌هایی به چند قانون‌گذار مستقیماً درباره آن صحبت کرد و گفته شده که این اتفاق در سال 2017 و اوایل 2018 رخ داده است.

سناتور تامی داکوروس، عضو زن کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: اظهارات این زن را بسیار جدی می‌گیرم. این سرهنگ زن گفته نهاد قضائی ارتش آمریکا نیز که پرونده او را مورد رسیدگی قرار داد، سازمانی مشکل‌دار است و ارتش آمریکا باید دست به اقدامات بیشتر در ارتباط با حوادثی که او مطرح کرده، بزند. این زن در نوامبر 2016 شروع به کار برای هایتن کرده اما در 2018 از سمتش کنار گذاشته شد. او مدعی است که هایتن بیش از شش بار اقدام به تجاوز به او کرده که یک مورد از آنها در دسامبر 2017 در محل اتاق هتلی در مجمع دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала