آزادی تعدادی از خدمه کشتی توقیف شده «ریاح» از سوی ایران

© REUTERS / Stringerآزادی تعدادی از خدمه کشتی توقیف شده «ریاح» از سوی ایران
آزادی تعدادی از خدمه کشتی توقیف شده «ریاح» از سوی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی منابع از آزادی برخی خدمه و کارکنان نفتکش توقیف شده ریاح خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر  ، ۹ نفر از ۱۲ تبعه هندی کشتی نفتکش «ریاح» که توسط ایران توقیف شده بودند، به تازگی آزاد شدند.

آزادی این ۹ نفر هندی از کشتی ریاح در حالی است که همچنان ۲۱ تبعه هند در ایران بازداشت هستند که ۳ نفر از آنها سرنشین کشتی «ریاح» و ۱۸ نفر دیگر خدمه کشتی توقیف‌شده تحت پرچم بریتانیا  به نام «استینا ایمپرو» هستند.

از سوی دیگر، به تازگی نماینده سفارت و مسؤولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش بریتانیایی استینا ایمپرو دیدار کردند.

گفته شده این دیدار در چارچوب تسهیلات ارائه شده و دسترسی کنسولی اتباع خارجی برای اتباع هندی نفتکش بریتانیایی صورت گرفته است.

در عین حال برخی منابع گفته‌اند دیگر اتباع خارجی نفتکش بریتانیایی استینا ایمپرو نیز به زودی در چارچوب دسترسی کنسولی با مقامات دیپلماتیک کشور متبوع خود دیدار خواهند داشت.

همچنین مالکان نفتکش استینا ایمپرو با تائید سلامتی و موقعیت مناسب کارکنان این نفتکش، اعلام کرده‌اند که اتباع خارجی بازداشت شده در نفتکش توانسته‌اند با خانواده‌های خود صحبت کنند.

کشتی ریاح که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بوده است، حدود دو هفته پیش، توسط گشت‌های شناور سپاه در جنوب جزیره لارک در جزایر خلیج فارس توقیف شد. همچنین نفتکش بریتانیایی «استینا اپمپرو» پس از کشتی ریاح به دلیل انجام تخلفات دریایی به هنگام عبور از تنگه هرمز، از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала