دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در نامه ایران به شورای امنیت

© AP Photo / Damian Dovarganesدلایل توقیف نفتکش انگلیسی در نامه ایران به شورای امنیت
دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در نامه ایران به شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامه ای از جانب نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت ارائه شد و در آن اطلاعاتی در خصوص دلایل توقیف نفتکش انگلیسی آمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ به دنبال اقدام ایران برای توقیف کشتی انگلیسی «استینا ایمپرو» در خلیج فارس، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت ، اطلاعاتی در خصوص دلایل توقیف کشتی مذکور را به این نهاد ارائه داد.
در این نامه آمده است که این نفتکش روز جمعه 28 تیر 1398 در تنگه هرمز با یک کشتی ماهیگیری ایرانی برخورد و به آن خسارت وارده کرده است و حال تعدادی از خدمه و ماهیگیران صدمه دیده کشتی ایرانی نیز وخیم است.
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در این نامه خاطر نشان کرد که کشتی انگلیسی پس از این حادثه، هشدارهای مسئولان ایرانی را نادیده گرفت و با خاموش کردن سیستم های ناوبری خود، در اقدامی خطرناک، مسیرش را تغییر داد و با حرکت در جهت مخالف، در تلاش برای فرار بود که نیروهای ایرانی آن را توقیف کردند.

در این نامه همچنین ذکر شده است که اقدام ایران برای برقراری نظم و قانون و حفظ امنیت دریانوردی در تنگه هرمز ضروری بود و براساس قوانین بین المللی صورت گرفته است. این نفتکش که دستور توقیف آن را مقامات قضایی محلی صادر کردند متعاقبا به بندرعباس هدایت شد.

 نمایندگی دائم ایران همچنین در نامه خود نوشته است: بر اساس دستور مقامات قضایی، تحقیقات درباره تخلفات این نفتکش از جمله خساراتی که به محیط زیست دریایی و کشتی ماهیگیری ایرانی و خدمه و ماهیگیران آن وارد کرده ، در حال انجام است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران با استناد به این اطلاعات، ادعاهای اخیر انگلیس به شورای امنیت درباره نفتکش استینا ایمپرو را رد کرده است.

در این نامه، همچنین نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است هدف همه اقدامات کشورمان اجرای قوانین، برقراری نظم و حفظ ایمنی و امنیت دریانوردی در منطقه حساس خلیج فارس و تنگه هرمز است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل برای مثال به اقدام اخیر ایران در توقیف کشتی ریاح نیز اشاره کرده و اعلام نمود: این کشتی در حال قاچاق سوخت بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала