خطر دوش گرفتن و استفاده ناصحیح از لنز +عکس، ویدئو

© Photo / COURTESY ROYAN INSTITUTEروش درمان سوختگی قرنیه چشم با استفاده از سلول‌های بنیادی
روش درمان سوختگی قرنیه چشم با استفاده از سلول‌های بنیادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار خبر کور شدن یک مرد بریتانیایی به دلیل دوش گرفتن با لنز در فضای مجازی باعث شد تا کاربران کمپینی را به راه بیندازند و از شرکت‌های تولید کننده لنز بخواهند که تذکر این خطر را بر روی بسته‌های لنز درج کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا در شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر کور شدن یک مرد بریتانیایی به دلیل استفاده از لنز در هنگام دوش منتشر شد و سبب شد کاربران کمپینی برای آگاه سازی مردم به راه بیندازند و از شرکت‌های تولید لنز درخواست کنند تا بر روی بسته‌های لنز خطر دوش گرفتن با لنز را درج کنند.

View this post on Instagram

A post shared by بيمارستان چشم پزشكى نور (@noor.eye.hospital) on

همچنین بنا بر گزارش جدیدی که در ژورنال پزشکی «د نیو اینگلند» منتشر شده است، فرد دیگری در بریتانیا به علت دوش گرفتن و شنا کردن با لنزی که در چشمانش بود، نابینا شد. او یک زن ۴۱ ساله است که پس تار دیدن و حساسیت چشمش به نور، به چشم پزشک مراجعه می‌کند و با انجام آزمایشات مشخص شد که چشم او به یک عفونت نادر مبتلا شده است. آزمایشات نشان داد که چشم راست بیمار آسیب ندیده و اما بینایی چشم چپ او ۲۰/۲۰۰ است که در آمریکا مرز نابینایی محسوب می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by لنز رزطلایی نیوویژن NEW VISION (@golden_rose_lens) on

پیش‌تر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده بود که از هر ۵ عفونت چشم ناشی از استفاده از لنزهای تماسی، یک مورد به آسیب جدی چشم منجر می‌شود. بنابراین افرادی که از این‌گونه لنزها استفاده می‌کنند باید اصول و مراقبت از لنز را به خوبی بدانند و با رعایت نکات ساده و مراقبت از لنزهای تماسی از بروز عفونت‌های چشمی جلوگیری کنند.
- پیش از استفاده از لنزها دست‌های خود را بشویید.
- لنزها را با دقت بوسیله محلول مخصوص بشویید.
- هر سه ماه یک بار محفظه نگهداری لنزها را تعویض کنید و بعد از هر بار استفاده، آن را بشویید.
- محفظه را به طور کامل تخیله و با محلول جدید پر کنید.
- هنگام شنا یا دوش گرفتن از لنزهای تماسی استفاده نکنید زیرا قرار گرفتن آنها در معرض آب، فرد را در برابر میکرواورگانیسم‌های مضر آسیب‌پذیر می‌کند.

View this post on Instagram

A post shared by Dr.Khatere.Azarpira (@dr.khatere.azarpira) on

کاربران بسیاری نیز در واکنش به این خبرها نظرات و تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند و غالب آنها به شستشوی لنز با محلول مخصوص و همین‌طور به دوری کردن از بخار مانند هم زدن غذا، قلیان کشیدن و موارد مشابه توصیه می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала