رئیس جمهور ایران: هر پهپاد متجاوزی را سرنگون می کنیم

© Fotolia / Curioso Photographyپرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات
پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد ایران هر پهپاد متجاوزی را که به مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز کند، سرنگون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، روحانی گفت : اجازه نمی‌دهیم کسی در خلیج فارس و تنگه هرمز بی‌نظمی کند، ما در عین حال به دنبال تنش و برخورد نظامی نیستیم و اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم متناسب با تخلفات طرف مقابل بوده است، همچنان که در سرنگونی پهپاد متجاوز نیز واکنش انجام شده دقیق و حرفه‌ای بود و چنانچه باز هم تجاوزی به حریم کشورمان انجام شود، دو مرتبه همان پاسخ را در شرایط لازم خواهیم داد.

صبح روز بیستم ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقالب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی (گلوبال هاوک) در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

مدتی بعد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده است. رئیس جمهور آمریکا متذکر شد که پهپاد در حدود 900 متری از کشتی آمریکایی در تنگه هرمز پرواز می کرد. به گفته وی پهپاد امنیت کشتی آمریکایی را به خطر می انداخت. ترامپ دیگر کشورها را فراخواند تا از کشتی های خود در منطقه خلیج فارس محافظت بکنند.

به دنبال آنمقامات ایران این ادعا را تکذیب کرده و از جمله وزیر دفاع ایران گفت همانطور که ما در ساقط کردن پهپاد آمریکایی لاشه آن را به جهانیان نشان دادیم، آمریکا هم اگر ادعایی دارد باید آن را نشان دهد.

وی در واکنش به اظهارات ترامپ که گفته بود ایران لاشه پهپاد خود را از ته دریا پیدا کند، اظهار کرد: هیچ پهپادی از ما ساقط نشده است و پهپادهای ما مرتب در مأموریت‌های خود هستند.

حاتمی ادامه داد: ما لاشه پهپادی را که ساقط کردیم را نشان دادیم و اگر کسی هم مدعی است پهپاد ما را ساقط کرده آن را نشان دهد. هیچ پهپادی از جمهوری اسلامی ایران ساقط نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала