روسیه مخالف تنش در خلیج فارس است

© AP Photo / Mass Communication Specialist 1st Class Blake Midnight/U.S. Navyبریتانیا فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت
بریتانیا  فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت، خواستار جلوگیری از تحریم ها و تشدید تنش در خلیج فارس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان نماینده دائمی روسیه در جلسه شورای امنیت، روسیه از طرفین در خلیج فارس خواست تا از تنش ها، ولتیماتوم، تحریم ها و تهدیدها جلوگیری نمایند. 

زیر دریایی هسته ای بریتانیا به خلیج فارس اعزام می گردد - اسپوتنیک ایران
زیر دریایی هسته ای بریتانیا به خلیج فارس اعزام می گردد

به گفته واسیلی نبنزیا، تنش در خلیج فارس مصنوعی است. تشدید بحران در خلیج فارس باعث ایجاد عدم امنیت در منطقه می شود. وی افزود که در برابر اتهامات، حضور نظامی در منطقه افزایش می یابد که این امر ممکن است باعث ایجاد درگیری مسلحانه در خلیج فارس شود.

وی افزود: "ما از طرفین می خواهیم تا با استفاده از روش های سیاسی و دیپلماتیک این مشکل را حل کنند. این بدان معنی است که باید از اولتیماتوم ها، تحریم ها و تهدیدهای بیشتر جلوگیری شود".

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران در تنگه هرمز، این اقدام ایران را تشدید خشنونت خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала