وزیر خارجه ترکیه: آنکارا می تواند به تحریم های آمریکا پاسخ دهد

© AP Photo / Andrew Harnikوزیر خارجه ترکیه: آنکارا می تواند به تحریم های آمریکا پاسخ دهد
وزیر خارجه ترکیه: آنکارا می تواند به تحریم های آمریکا پاسخ دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه از پاسخ متقابل به تحریم های آمریکا علیه این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاوش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، که ترکیه می تواند به تحریم های آمریکا به خاطر خرید "اس- 400" پاسخ دهد و این پاسخ می تواند در رابطه با پایگاه "اینجرلیک"، مقر استقرار نیروهای هوایی آمریکا باشد.

درخواست سنا از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ترکیه - اسپوتنیک ایران
درخواست سنا از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ترکیه

ایالات متحده آمریکا پیشتر در واکنش به تحویل سامانه های موشکی اس-400 روسیه از سوی ترکیه، اعلام کرد این کشور را از پروژه تولید جنگنده های اف-35 کنار گذاشته است. مشارکت آنکارا در این برنامه پایان مارس 2020 متوقف خواهد شد.

چاوش اغلو در گفتگو با شبکه تلویزیونی "تی جی آر تی" گفت: "اگر ایالات متحده دست به اعمال تحریم بزند، ما پاسخ لازم را خواهیم داد. ممکن است اقدامی در رابطه با پایگاه "اینجرلیک" صورت گیرد. این تهدید یا شانتاژ نیست، بلکه در شرایط کنونی موضعی طبیعی است."

وی افزود: "رویکرد ترکیه درباره تولید داخلی تسلیحات جدی است. ما می خواهیم جنگنده های خودمان را تولید کنیم. اما اف- 35 فن آوری جدیدی است، از همین رو ما در این برنامه مشارکت و 1.4 میلیارد دلار پرداخت کردیم. اما همه چیز با یک سناریوی بد پیش می رود و به ما تحویل داده نخواهد شد، این بدان معنا است که طبیعی ترین حق ترکیه، جبران کمبود خود یعنی همان کاری که ما انجام دادیم، خرید اس- 400 است. ما تنها با درنظرگیری منافع خود عمل کرده و به دنبال جایگزین های دیگر خواهیم بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала