پمپئو: شخصا با ظریف مذاکره خواهم کرد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو: شخصا با ظریف مذاکره خواهم کرد
پمپئو: شخصا با ظریف مذاکره خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر مذاکره پیچیده ای با وزیر خارجه ایران تنضیم شود، خودم با او مذاکره خواهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مثلث آنلاین، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفتگو با واشنگتن اگزماینر در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ظریف هوادار هم دارد و شاید از نظر شما خنده دار باشد که چگونه رسانه‌ها به خوبی به وی دسترسی دارند، افزود: من به رسانه‌ها واگذار می‌کنم که اگر خواستند، این تصمیم بد را اجرایی کنند.

پمپئو نقشه منتشر شده پهپاد توسط ظریف را نامعتبر خواند - اسپوتنیک ایران
پمپئو نقشه منتشر شده پهپاد توسط ظریف را نامعتبر خواند

وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارهای گذشته برخی مقامات پیشین آمریکا با وزیر امور خارجه ایران هم گفت: اگر مقامات پیشین آمریکا درگیر این فعالیت‌ها باشند که تلاشی برای تضعیف سیاست خارجی آمریکا باشد، درست نیست.

پمپئو با بیان اینکه در این باره با برخی از آنها گفت وگو داشته است، ادامه داد: از آنها درخواست کردم در هر مقطعی، صحنه را خالی کنند. آنها زمان داشتند، در دوره خود تصمیم گیر بودند و بهترین کاری که می‌توانستند را انجام دادند.

وی اضافه کرد: من آنها را به خاطر تلاش‌هایشان مقصر نمی دانم اما وقتی دوره تان به پایان رسیده است اکنون زمان تیمی است که آمریکا انتخاب کرده است؛ آنها رئیس جمهوری ترامپ و تیمش را انتخاب کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا درباره دیدار اعضای کنگره با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم گفت: من فکر می‌کنم همیشه این رهبران کشورهای مستقل هستند که تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ می‌کنند. اگر یک مذاکرات پیچیده‌ای تنظیم شود چه کسی مذاکره خواهد کرد و تصور می‌کنم، آن فرد، خودم خواهم بود. اما بله، در نهایت این رهبران هستند که باید تصمیم سخت را درباره چگونگی حل این مشکلات بگیرند نه افرادی از قوه مقننه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала