افتتاح رادار پیشرفته TMA در ایران

© پویا ممقانیافتتاح رادار پیشرفته TMA در سایت راداری کوشک بزم ایران
افتتاح رادار پیشرفته TMA در سایت راداری کوشک بزم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم افتتاح رسمی رادار TMA اعلام کرد که ایران در حال تبدیل به سازنده و صادرکننده رادار در دنیاست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، وزیر وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم بهره‌برداری و افتتاح رسمی رادار TMA (ترمینال هوایی ایران) با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.

ایران از یک سیستم دفاع هوایی جدید رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
ایران از یک سیستم دفاع هوایی جدید رونمایی کرد

وی ادامه داد: با نصب این رادار، پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران به‌طور کامل محقق شده است. از وقتی هواپیما روی باند، موتور خود را روشن می‌کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می‌شود و به‌طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

اسلامی با تصریح به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش صددرصدی را بر فضای کشور به‌وجود بیاوریم.

وی با ابراز اینکه ایران از نظر منابع انسانی توسعه‌یافته است، گفت: به‌امید خدا با توجه به توانمندی‌های نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی کرده‌ایم و می‌توانیم در این زمینه به تولید بپردازیم و حتی برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم.

رادار TMA کوشک بزم یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن کاملاً به‌صورت بومی انجام شده است و شامل سامانه راداری PSR به‌شعاع پوششی 120 کیلومتر و MSSR به‌شعاع پوششی 400 کیلومتر می‌شود و پشتیبان رادار فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره) خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала