مذاکره وزیر خارجه ایران با فرستاده ترامپ

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت به رند پال سناتور جمهوری خواه آمریکایی اطلاع داده است که می‌تواند با ایران وارد گفت‌وگو شود و همچنین ادعای خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته با این سناتور دیدار داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، دونالد ترامپ روز جمعه یک روز پس از اینکه برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که وی یک سناتور جمهوری‌خواه را مسئول مذاکره با وزیر خارجه ایران کرده است را تکذیب کرده بود، تایید کرد که مجوز مذاکره با ایران در زمینه کاهش تنش‌ها را به رند پال داده است.

وی روز جمعه در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: « رند یکی از دوستان من است و رند از من پرسید آیا می‌تواند در این زمینه دخالت کند یا خیر، پاسخم مثبت است و اگر سناتورهای دیگر هم از من بخواهند در زمینه وارد شوند، بسته به اینکه آنها چه کسانی باشند احتمالا می‌گویم بله .»

علاوه بر این به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری المانیتور در خبری مدعی شد روز گذشته «محمد جواد ظریف» با سناتور جمهوری خواه «رند پال» دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، المانیتور ادعا کرده است که روز گذشته «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نیویورک با «رند پال» سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی دیدار داشته است.

متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن اغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد. کلاً روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران در واقع  پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала