وزیر خارجه بریتانیا: ایران مسیر خطرناکی را پیش گرفته است

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISوزیر خارجه بریتانیا: ایران مسیر خطرناکی را پیش گرفته است
وزیر خارجه بریتانیا: ایران مسیر خطرناکی را پیش گرفته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه بریتانیا در خصوص توقیف نفتکش این کشور توسط ایران در تنگه هرمز اعلام گرد که ایران مسیر خطرناکی را پیش گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک از العالم، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا پس از توقیف روز گذشته نفتکش این کشور در تنگه هرمز گفت که ایران مسیر خطرناکی را در پیش گرفته است.

تخلفات نفتکش بریتانیایی منجر به توقیف این نفتکش شد - اسپوتنیک ایران
تخلفات نفتکش بریتانیایی منجر به توقیف آن شد

وزیر خارجه بریتانیا امروز (شنبه) با انتشار یک پیام توییتری، اعلام کرد که اقدام روز گذشته در خلیج (فارس)، نمایانگر علائم نگران‌کننده‌ای است مبنی بر اینکه پس از اقدام قانونی جبل طارق در توقیف نفتی که عازم سوریه بود، احتمالاً ایران، مسیر خطرناک رفتار غیرقانونی و ثبات‌زدا را برگزیده است.

وی افزود: همانطور که در واکنش روز گذشته خود اعلام کردم، واکنش ما حساب شده اما قدرتمند خواهد بود. ما به دنبال یافتن راهی برای حل موضوع گریس 1 هستیم اما ایمنی کشتیرانی خود را نیز تضمین خواهیم کرد.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: عصر جمعه، 28 تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

همچنین پیش از این نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-1» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала