دولت انگلیس روز دوشنبه واکنش این کشور به اقدام ایران را اعلام خواهد کرد

© AP Photo / Khalil Senosiدولت انگلیس روز دوشنبه واکنش این کشور به اقدام ایران را اعلام خواهد کرد
دولت انگلیس روز دوشنبه واکنش این کشور به اقدام ایران را اعلام خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه انگلیس از اعلام واکنش لندن نسبت به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی سوالات بسیار جدی را برای کشتیرانی بین‌المللی و انگلیس در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

سپاه: نفتکش توقیف شده انگلیس تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی بوده است - اسپوتنیک ایران
سپاه: نفتکش توقیف شده انگلیس تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی بوده است

هانت که پیش از این گفته بود که "لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای شرایط کنونی است"، اعلام داشت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین پس از تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت: با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و نگرانی عمیق خودم را از این موضوع ابراز داشتم که شنبه هفته پیش به من اطمینان داده شد که ایران خواستار کاهش تنش‌ها است (اما) خلاف آن عمل شد. اگر به دنبال یافتن راهی هستیم این موضوع باید به صورت عملی و نه کلامی باشد. کشتیرانی انگلیس باید مورد حفاظت قرار بگیرد.

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero  هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала