احتمال تحقیق از خدمه نفتکش بریتانیایی در ایران

© AFP 2023 / Tasnim Newsاحتمال تحقیق از خدمه نفتکش بریتانیایی در ایران
احتمال تحقیق از خدمه نفتکش بریتانیایی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد که ممکن است خدمه نفتکش بریتانیایی برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مقامات ایرانی می توانند 23 خدمه نفتکش توقیف شده بریتانیایی در تنگه هرمز را مورد تحقیق قرار دهند.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به توقیف نفتکش توسط ایران

الله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نفتکش «استینا ایمپرو» تحت پرچم کشور انگلستان است و 23  نفر خدمه دارد، اظهار کرد: 18 نفر از خدمه این شناور ملیت هندی دارند و پنج نفر خدمه دیگر هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی هستند، ‌ البته فرمانده نفتکش، دارای ملیت هندی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: برای حفظ ایمنی کشتی فعلا خدمه در کشتی حضور دارند و در حال حاضر همه 23 خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند.

الله مراد عفیفی‌پور ادامه داد که در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی، ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала