آمریکا شانس بازگشت به ماه را از دست می‌دهد

© Fotolia / Vadimsadovskiآمریکا شانس بازگشت به ماه را از دست می‌دهد
آمریکا شانس بازگشت به ماه را از دست می‌دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در پروژه آرتمیس که ماموریت آن بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به ماه می‌باشد، با مشکل مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، ناسا در حال حاضر با مشکل بودجه ناکافی ، مشکلات در توسعه موشک‌های سنگین و لباس‌های فضانوردی مواجه شده است. در عین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امیدوار است که آمریکا در سال 2024 بار دیگر پا بر روی خاک ماه بگذارد.

ناسا  - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکایی ها در مریخ و ماه نیستند؟

در این نشریه مطالبی منتشر شده است که در آن به نگرانی در اجرای فرود اشاره می‌شود. روزنامه نگاران یادآور می شوند که تلاش برای بازگشت به تنها قمر سیاره زمین برای دهه ها صورت گرفته است، اما هیچ برنامه‌ای در سطح آپولو وجود ندارد.

واشنگتن پست می‌نویسد: "ناسا با موانعی روبرو است، هم فنی و هم سیاسی، که (پروژه) "آرتمیس" را به یکی دیگر از سری اهداف بلند پروازانه‌ای که هرگز موفق نخواهد بود، تبدیل می‌کند".

این نشریه می‌نویسد که موشک‌های سنگین Space Launch System حتی به پرواز در نیامده‌اند و توسعه آنها چندین سال از برنامه عقب است.

سؤال دیگری که بوجود می آید این است که ماژول فرود که بدون آن مأموریت غیرممکن است، کجاست؟ واشنگتن پست اشاره دارد که بودجه مربوط به آرتمیس کاهش یافته است. هزینه تخمینی برای این مأموریت 20-30 میلیارد دلار است. اما، بعنوان مثال در سال مالی بعدی، تنها 1.6 میلیارد دلار برای این پروژه اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که امروز 50امین سال ماموریت آپولو 11 بر روی ماه، که منجر به فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала