مشروحی از مصاحبه‌های ظریف با رسانه‌های آمریکایی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مشروحی از مصاحبه‌های ظریف با رسانه‌های آمریکایی
مشروحی از مصاحبه‌های ظریف با رسانه‌های آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد با چندین رسانه آمریکایی به مصاحبه پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با نشنال اینترست درباره ادعای آمریکا مبنی بر ساقط کردن پهپاد ایرانی گفت: افزایش حضور آمریکا در خلیج فارس کمکی به امنیت و ثبات این ناحیه نمی‌کند.

پاسخ ظریف به پرسش خبرنگاران در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به پرسش خبرنگاران در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی

ظریف همچنین در خصوص ناپدید شدن یک نفتکش در خلیج فارس گفت: تمام اطلاعی که من دارم این است که ما یک شناور کوچک حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق شده که نفت نبوده را توقیف کرده‌ایم. از مرزهای زمینی و دریایی قاچاق زیادی رخ می‌دهد و ما همواره در تلاشیم تا جلوی این مسئله را بگیریم. اگر منظورتان همین بود، این یک شناور قاچاقی بوده است.

این مقام عالیرتبه دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در مصاحبه با خبرنگار رادیو ملی آمریکا در خصوص اینکه آیا شخص وی به‌عنوان کسی که نقش محوری در توافق هسته‌ای داشته، پس از خروج آمریکا از برجام و مشخص شدن ناکامی این توافق بخشی از اعتبار خود در ایران را از دست داده است، گفت: تفکر تعامل اعتبار خود را در ایران از دست داده است. نگاه مردم ما دیگر به سمت تعامل با جامعه بین‌الملل نیست؛ با آمریکا به این دلیل که به قولش پایبند نبود و با کشورهای اروپایی به این دلیل که نتوانستند روی حرف خود پافشاری کنند. بنابراین،‌ هم تعامل اعتبار خود را از دست داده و هم من به تبع آن اعتبارم را از دست داده‌ام.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به توقیف نفتکش توسط ایران

به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه ایران، ظریف در گفتگو با شبکه پی بی اس درباره ادعای ایالات متحده درباره اقدامات تحریک آمیز ایران در منطقه اظهار نمود: اقدامات ایران تحریک آمیز است. ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکایی‌ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست.

وی همچنین در خصوص خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای (برجام) گفت: مگر در سال ۲۰۱۶ در آمریکا بجای انتخابات، انقلاب شده که زیر همه توافقات دولت های قبلی زده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران درباره ملاقات‌های خود با نمایندگان کنگره آمریکا اظهار داشت: من معمولا با نمایندگان کنگره آمریکا از هر حزبی به عنوان نمایندگان مردم آمریکا نه به عنوان فرستاده کسی و البته به درخواست خودشان دیدار می‌کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала