طولانی شدن لیست تحریمی آمریکا علیه ایران

CC0 / Pixabay / تحریم های آمریکا علیه ایران
تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا 5 نفر و 7 سازمان مرتبط با ایران را در لیست تحریمی شامل کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره در سایت وزارت دارایی آمریکا، ایالات متحده 5 نفر و 7 سازمان مرتبط با ایران و عدم گسترش سلاح هسته‌ای از جمله 4 شرکت از چین و یک شرکت از بلژیک را در لیست تحریمی شامل کرد.

چهار نفر مرتبط با شرکت ایرانی  فناوری سانتریفوژ هستند. با توجه به نام شرکت ها، آنها با تولید آلیاژ، مهندسی ، صادرات و واردات ارتباط دارند.

روز 8 ژوئیه اعلام نمود که ایران از مرز 4.5 درصد در غنی‌سازی اورانیوم عبور کرد.

ایران روز 7 ژوئیه اعلام کرد که مسائل فنی افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم انجام شده و تا ساعاتی دیگر درصد غنی سازی ایران از 3.67 عبور خواهد کرد. پیش بینی ما این است که صبح دوشنبه وقتی گزارش به آژانس داده شود، ما از سطح فراتر رفته‌ایم و این اقدامی بوده که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.رونوشت یا DIQ تغییرات به آژانس داده شده است.بنا بر تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اورانیوم 5 درصد غنی شده هم چنان اورانیوم با غنای کمتر LEU است و نشانه خطر جدی نیست.

ظریف تحریم های آمریکا را تروریسم اقتصادی نامید - اسپوتنیک ایران
ظریف "تحریم های آمریکا" را "تروریسم اقتصادی" نامید

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

پس از انتشار این بیانیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز با اعلام اینکه ایران به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز مهلت داده تا به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل کنند و زمینه تأمین منافع ایران در این توافق را فراهم کنند، تأکید کرد که در نامه‌ای که به این کشورها فرستاده، پیامدهای نادیده گرفتن این ضرب‌الاجل تعیین شده را مفصل شرح داده است.

هشت ماه مه سال 2018 دولت آمریکا به دستور ترامپ از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه 90 و 180 روزه مجددا اعمال کرد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала