شکنجه های وحشتناک و باور نکردنی در یک زندان مخفی در اوکراین

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaМариуполь
Мариуполь - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زندانیان سابق در زندان مخفی سازمان امنیت اوکراین در فرودگاه شهر ماریوپول این کشور از شکنجه هایی سخن گفتند که از سر گذرانده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، باورنکردنی است اما در شکنجه زندانیان اوکراین از اره برقی استفاده می شود و همچنین آنها را در گودال هایی به همراه اجساد کسانی قرار می دادند که قبلاً در جریان شکنجه کشته شده بودند.

اسپوتنیک شواهد جدیدی حاکی ازوجود زندان مخفی اوکراین در فرودگاه شهر ماریوپول پیدا کرده که با حمایت سازمان امنیت این کشورمتعلق به گردان ملی گرای اوکراینی "آزوف" بوده است.

در ماه مارس امسال واسیلی پروزوروف، مامور سابق سازمان امنیت اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو عکس هایی را ارائه کرد که وجود زندان غیر رسمی در شهر ماریوپول را ثابت می کنند. به گفته وی این زندان در یکی از ترمینال های فرودگاه ماریوپول دایر شده و و فقط طی دوره تابستان و زمستان سال 2014 بیش از 300نفر در آنجا مورد شکنجه قرار گرفته و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده اند. زندانیان این بازداشتگاه سخنان واسیلی پروزوروف را تائید و تکمیل کرده اند.

خانم تانیانا گانژا، ساکن ماریوپول و عضو سابق حزب کمونیست اوکراین که به خاطر شرکت در اعتراضات به کودتا در اوکراین در اکتبر 2014 بازداشت شده و ده روز در زندان شهر ماریوپول محبوس بوده، این زندان را جهنم واقعی و محل مرگ می نامد.

خانم تانیانا گانژا را از جمله با حبس کردن در گودال محل دفن اجساد کشته شدگان که به گفته وی صد ها جسد در چنین گودال هایی وجود دارد ، شکنجه می کردند.

خانم اولگا سلتسکایا روز 29 اوت سال 2014 در مرکز شهر ماریوپول بازداشت شده و مدت یک شبانه روز در زندان مخفی محبوس بوده است. وی می گوید:" مردم را در این زندان بدون هیچگونه سندی زندانی کرده و تهدید می کنند و ممکن است در آنجا زندانی در حضور اعضای خانواده، شوهرو فرزندانش شکنجه شود". به گفته خانم اولگا سلتسکایا یکی از معروف ترین شکنجه ها، خفه کردن در بشکه پر از آب یا شکنجه کردن با پارچه خیس است. پارچه را روی  صورت زندانی گذاشته و بتدریج روی آن آب می ریزند. در نتیجه زندانی بتدریج احساس خفگی می کند.

اولگا در توضیح می گوید:" آب وارد ریه انسان می شود و وی از هوش می رود. آنها می خواستند جای اسلحه و پول را بدانند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала