درباره نفتکش "گم شده" در تنگه هرمز چه می دانیم؟ + عکس

© Sputnik / Shiva Abshenasدستورالعمل جدید آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز
دستورالعمل جدید آمریکا برای کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که ممکن است ایران در تصرف نفتکش گم شده دست داشته باشد و از سوی دیگر یک مقام اماراتی تعلق این نفتکش به کشور خود را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک پیشتر خبرگزاری اسوشیتد پرس اطلاع داده بود  تانکر ریاح که درامارات متحده عربی ثبت شده است چند روز پیش در زمان عبورش از تنگه هرمز مسیرش را به سمت ایران تغییر داده و سپس از ارسال اطلاعات مربوط به محل خود خودداری نمود.

این خبرگزاری اعلام کرد  فعلا مشخص نیست پس از ساعت 23.00 عصر شنبه به وقت محلی برای این تانکر که با پرچم پاناما حرکت می کرد، چه اتفاقی افتاده است.

به دنبال آن سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از کمک به یک نفتکش خارجی  به دلیل نقص فنی در خلیج فارس، خبر داد. سید عباس موسوی گفت: همچنان در حال ارائه کمک فنی مناسب به آن هستیم

سید عباس موسوی سه شنبه شب با اعلام این خبر افزود: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین‌المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفته و توسط یدک‌کش به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم روی آن صورت پذیرد.

باید گفت در این قضیه نکات مبهم بسیار زیادی وجود دارد:

1.تعلق نفتکش

رسانه های امریکایی می نویسند این نفتکش متعلق به امارات است اما برخی دیگر از رسانه ها می گویند سخن بر سر نفتکش بریتانیا در زیر پرچم پاناما است.

2. چرا جستجوی نفتکش را فقط چند روز بعد آغاز کردند؟

یک مسئول اماراتی خبر منتشر شده درباره ناپدید شدن یک کشتی نفتکش امارات در تنگه هرمز را تکذیب کرد. این مسئول اماراتی گفته است: نفتکش مفقود شده در اختیار و یا در خدمت امارات نیست و پیام امدادخواهی هم ارسال نکرده است.

​3.اصلا چطور نفتکش در تنگه هرمز گم شده است؟

طول تنگه هرمز 195 کیلومتر و عرض آن در باریک ترین جا حدود 54 کیلومتر است. این تنگه دبه دو کانال حمل و نقل هرکدام به عرض حدود 2.5 کیلومتر تقسیم شده که بین آنها ناحیه حایل 5 کیلومتر قرار دارد.در نتیجه جایی برای گم شدن نفتکش در تنگه هرمز وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала