رهبر ایران: دزدی دریایی انگلیس بی جواب نمی ماند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoخامنه ای
خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت آلله خامنه ای رهبر ایران بیان داشت: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی جواب نمی گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان عمدتاً پنهان مقامات کشورهای مختلف در مذاکرات گوناگون و سطح بالای سیاسی جهان بیان داشت: حتی در مذاکرات و محافلی که ما حضور نداریم، حرف از قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در میان است که این واقعیت نشان می دهد نظام مردمی ایران توانسته است عظمت و اقتدار خود را به کوری چشم دشمنان، به اثبات برساند.

رهبر انقلاب اسلامی، افزود: اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت زده دشمنان، نشانه‌ی بی‌تردیدِ حمایت خداوند متعال از انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای بیان داشت که در ریشه یابی برخورد گستاخانه غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها با ایران در مسائل جاری برجامی، از خصلت متکبرانه آنهاست و افزود: خودبزرگ بینی موجب می شود غربی‌ها نتوانند حقایق را درک کنند، البته این تکبر در مقابل ملتها و کشورهای ضعیف برای آنان موفقیت به همراه می آورد، اما در مقابل ملتهایی که نمی هراسند و از حق خود دفاع می کنند، غربی ها را دچار شکست می کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان صریح وزیر امور خارجه درباره 11تعهد برجامی اروپایی‌ها در مقابل ایران و عمل نکردن آنها حتی به یک تعهد، گفت: وزیر امور خارجه که واقعاً زحمت هم می‌کشد و ملاحظات دیپلماتیک هم دارد، به صراحت از عمل نکردن اروپایی‌ها حتی به یکی از تعهداتشان سخن می گوید.

وقتی ایران دست انگلیس را در پوست گردو می گذارد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وقتی ایران دست انگلیس را در پوست گردو می گذارد

رهبر ایران بیان داشت: ما به تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر از آن عمل کرده‌ایم و حالا که به علت رفتار آنها شروع به کاهش اجرای تعهداتمان کرده ایم، اروپایی‌ها طلبکارانه و با پررویی می گویند چرا این کار را می کنید.

ایشان تأکید کردند: شما اروپایی‌ها که هیچ یک از تعهدات خود را اجرا نکرده اید، به چه حقی از ما می‌خواهید که به تعهدات خود پایبند باشیم؟ بدانید که ما تازه کاهش تعهدات را شروع کرده‌ایم و این فرایند قطعاً ادامه خواهد یافت.

رهبر انقلاب با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌ها گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان یادآوری کردند: به برکت این دل بریدن، کشور از درون در حال جوشیدن است و این حرکت تحسین برانگیز حتماً به موفقیت‌های بیشتری منجر خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала