حمایت مجلس ایران از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام

© Sputnik / SHA حمایت مجلس ایران از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام
 حمایت مجلس ایران از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس شورای اسلامی طرح جدیدی را برای حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 24 تیر) پارلمان در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌‌گذاری مردمی ماده یک این طرح را تصویب کردند.

انتقاد شدیداللحن نماینده مجلس ایران از وزیر نفت - اسپوتنیک ایران
انتقاد شدیداللحن نماینده مجلس ایران از وزیر نفت

براساس ماده 1 این طرح، اصطلاحات این قانون در معانی مشروح ذیل به‌کار می‌رود:

الف ــ طرح: طرح‌های ایجاد تأسیسات پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با خوراک نفت خام و یا میعانات گازی با ضریب پیچیدگی بالاتر در بخش غیردولتی، همچنین بهینه‌سازی و ارتقای کمیت و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌های موجود به‌نحوی که ترکیب تولید فرآورده آنها به محصولات سبک‌تر تقطیر اختصاص یابد.

ب ــ مجوز:‌ مجوز صادره مطابق با جزء 4 بند «پ» ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت ایران که براساس طراحی و محاسبات فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی و مشخصات فرآورده‌های تولیدی توسط وزارت نفت ارزیابی و صادر می‌شود و شامل مقدار خوراک و تنفس خوراک برآورد می‌شود.

پ ــ شرکت مجری طرح: شخصیت حقوقی مالک و دارای مجوز اجرای طرح است که صرفاً می‌تواند مجری یکی از طرح‌های موضوع این قانون باشد.

ت ــ تنفس خوراک: اعطای خوراک بدون دریافت بهای آن از زمان شروع بهره‌برداری طرح‌های موضوع این قانون به‌تعداد روزی که ارزش آن معادل حجم سرمایه‌‌گذاری ارزش‌گذاری‌شده در مجوز صادره باشد و به‌عنوان تسهیلات به شرکت مجری طرح محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала